Németország megint bezsebelt egy elismerést fenntarthatóság témában

Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022-es felmérésében Németország sorban hatodszor és összesen nyolcszor ért el első helyezést a 60 ország között végzett összehasonlításban.

Így Németország rekordot ért el: nincsen még egy olyan ország, amely ezidáig sorban hatszor vezető pozíciót ért volna el, amióta 2008-ban először került sor az NBI felmérésére. Ebben az évben a második és a harmadik helyen Japán és Kanada végzett. 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke: „Az NBI az analitikus értékelésével és más felmérésekkel összeköttetésben értékes adatokat szolgáltat tényekre alapozott marketingünk stratégiájához. Így például a jövő évben két központi akciómezőnkkel, a digitalizációval és az ökológiai transzformációval tovább erősítjük az úticél Németország pozícióját mint fenntartható úticél."

 

Az NBI 2022-es felmérésének turisztikailag releváns részeiben Németország mindenekelőtt a „Historic Buildings", „Vibrant Cities" és „Contemporary Culture" (mindegyiknél 7. hely), illetve a „Cultural Heritage" kategóriákban (9. hely) ért el jó helyezést. Ezek az úticél Németország számára fontos értékek támogatják azokat a profiltulajdonságokat, amelyeket a felmérésben résztvevők összekötnek a desztinációval: 42 százalékuk a turisztikai úticél Németországhoz az „Educational" jelzőt, 32 százalékuk a „Fascinating" és 30 százalékuk az „Exciting" minősítést társította.  Ezen felül számos más aktuális felmérés is alátámasztja mind keresleti, mind kínálati oldalon Németország kiváló pozícióját fenntartható úti célként a nemzetközi versenyben.

Ezáltal Németország az SDG-indexben – amely leképezi az országok eredményeit az UNO-klímacélok elérésénél – a hatodik helyen végzett, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Index felmérésében az ötödik helyen és a YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking rangsorában az összes európai országból az első 10 között végzett.

 

Forrás: DZT / Turizmus Online


Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?