hirdetés
hirdetés

A bécsi szálláshelyek 16 százaléka nem élte túl a válságot

Ausztriában is elsősorban a városi turizmus szenvedte meg a nemzetközi vendégforgalom tartós visszaesését, ám különösen nehéz helyzetben van Bécs.

hirdetés

Míg 2019-ben közel 18 millió vendégéjszakát realizáltak a város szálláshelyei, addig az elmúlt évben már nem érte el az 5 milliós küszöböt  sem ez az érték. Az osztrák statisztikai hivatal adatai szerint idén februárban országos szinten a kereskedelmi szálláshelyek 76 százalékos foglaltsággal már megközelítették a járvány előtti forgalmat, ugyanakkor Bécs 43 százalékkal továbbra is hátul kullog a sorban -írja az GD Consulting.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

Az osztrák szállodaszövetség (ÖHV) adatai alapján a bécsi szálláshelyek 16 százaléka bezárt, a többnyire családi üzemeltetésben lévő kisebb egységek nem bírták tovább, elfogyott a tartalék, beszüntették tevékenységüket. A bécsi gazdasági kamara (WKO) szállodai tagozatának vezetője, Dominic Schmid szerint a saját üzemeltetésben lévő egységek esetében legalább 50 százalékos kihasználtság kell a fedezeti szint eléréséhez, a bérlemények esetében nem ritkán a 75 százalék feletti töltöttség felett realizálható csak haszon.

A bécsi szállodások egy erős idei nyári szezonban reménykedtek leginkább, s bár a remény hal meg utoljára, az ukrajnai háborúval ez a remény is kezd tünedezni. Jelen helyzetben egy nullszaldós üzemeltetés is hatalmas kihívásnak számít – foglalható össze a WKO nem éppen optimista prognózisa.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk