Mindent a szállodák kötelező minősítéséről

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége gondos útmutatót állított össze arról, mit kell tennie tagjaiknak, hogy eleget tegyenek az év végén életbe lépő jogszabálynak.

SZÁLLODÁK MINŐSÍTÉSE 2022-TŐL

• Minden hazai szállodának  2021.  december  31-ig  regisztrálnia kell és  kérelmezni  a  minősítést:
https://szallashelyminosites.hu/regisztracio   
• Az  érvényes  Hotelstars  minősítéssel  rendelkező  szállodák  újraminősítése  majd  csak  a
védjegyhasználati szerződésük  lejártával  lesz  szükséges  (60  munkanappal  előre  szükséges
kérelmezniük a minősítést).
• A https://www.szallashelyminosites.hu/szalloda oldalon  található  a  szállodákra  vonatkozó
kritériumrendszer,  a  kritériumrendszer  pontjait  magyarázó  útmutató,  valamint  a  szállodákra
vonatkozó eljárásrend.
• Az első minősítés díjmentes.
• A kritériumok, minősítési folyamat megegyezik a korábbi Hotelstars minősítéssel.
 
Jogszabályi háttér:
 
2005. évi CLXIV. törvény [ Kertv. ]
6/D. § (1) Szálláshely-szolgáltatás csak a Kormány rendeletében meghatározott, a szálláshely-minősítésre
vonatkozó  rendelkezések  megtartásával  és  a  kereskedelmi  hatóság  részére  történő  szálláshely-
üzemeltetési bejelentést követően folytatható.
(6) A szálláshely-minősítés Magyarországon az állam hatáskörébe tartozó tevékenység. A szálláshely-
minősítést az állam a Kormány rendeletében kijelölt szálláshely-minősítő szervezet útján látja el, a
nemzetközileg általánosan elfogadott és közzétett kritériumok alapján.
 
8/A. § (2) Szálláshelyenként az első szálláshely-minősítési eljárás ingyenes.
 
239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet
3. § (3) A Kormány a Kertv. 6/D. § (6) bekezdése alapján a szálláshely-minősítési tevékenység ellátására a
Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot (a továbbiakban:
szálláshely-minősítő szervezet) jelöli ki.


 
2022.január 1-től hatályos:
4. § (1) Szálláshely-üzemeltetési tevékenység csak olyan szálláshelyen folytatható, amely megfelel azon
szálláshelytípus szerinti minőségi, műszaki és szolgáltatási követelményeknek, amely  tekintetében a
szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatni kívánják
4/A. § (1) A szálláshely-szolgáltató a szálláshely üzemeltetési tevékenység bejelentését megelőzően,
valamint az első minősítést követően háromévente köteles a szálláshely-minősítő szervezet vizsgálatát és
értékelését kérni, a szálláshelytípusra vonatkozó követelményekhez igazodó minőségi fokozatba sorolás
érdekében.
(2) A szálláshely-minősítési eljárás szabályai minőségi, műszaki és szolgáltatási szempontrendszere a
szálláshely-minősítő szervezet elektronikus felületén kerülnek közzétételre, mely alapján a szálláshely-
minősítő szervezet vizsgálja különösen a szálláshely műszaki állapotát és felszereltségét, illetve a nyújtott
szolgáltatások színvonalát.
(3) A szállodák esetében nemzetközileg általánosan elfogadott főbb kritériumok a többi szálláshelytípus
esetében is figyelembevételre kerülnek.
 
Az 501/2021. (VIII. 18.) Korm. rendelet 16. §-a alapján:
„21/A. § (1) A 2021. december 31-én már nyilvántartásba vett szálláshelyek esetén az első szálláshely-
minősítést  szálláshelytípusonként  az  alábbi  időpontig  szükséges  igényelni  a  szálláshely-minősítő
szervezettől:  
a) szálloda szálláshelyek esetében 2021. december 31-ig;
(...)
21/B. § A szálláshely-minősítő szervezet a szálláshely-minősítési igények elbírálását 2022. január 1. napján
kezdi meg.
 
A kötelező jelleg miatt 2021. július 1-től már a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület (MTMT) végzi a
szálláshelyek  minősítését. 2022  januárjától  pedig  fokozatosan kezdődik meg valamennyi magyarországi szálláshely kötelező minősítése.  

Az MTMT elérhetőségei:
E-mail: info@szallashelyminosites.hu, szalloda@szallashelyminosites.hu, panzio@szallashelyminosites.hu    


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.