Zöldforrradalmat csinál az IntercityHotel Budapest a rendezvényszervezésben

A Deutsche Hospitality és vele együtt a négycsillagos, központi fekvésű  IntercityHotel Budapest új oldalról közelíti meg a rendezvények ökológiai hatásait és kínálatát.

A 2021 májusában nyílt IntercityHotel Budapest anyavállalata, a német Deutsche Hospitality szállodacsoport folyamatos növekedésben van, céljai közt szerepel, hogy a következő években a vezető szállodaláncok közé kerüljön Európában. A fenntarthatóság terén is konkrét terveik vannak: 2030-ra klímasemlegessé szeretnének válni az üzemeltetés terén. A vállalat CSR-stratégiájával összhangban a közösségi közlekedés elérhetősége egy fontos helyszínválasztási szempont az IntercityHotelek nyitásakor, így azok elsősorban vasúti főpályaudvarok, repülőterek és tömegközlekedési csomópontok tőszomszédságában épülnek - tájékoztatta lapunkat a budapesti ház.

A klímasemlegesség jegyében született szálloda

Az IntercityHotel Budapest csütörtökön egy green partner party keretében köszönte meg ügyfeleinek, hogy hozzájárultak az első évük sikerességéhez. Polgár Tibor, szálloda igazgató megnyitójában örömmel üdvözölte a vendégeket, és megköszönte a partnereknek a bizalmat, sikeres együttműködést, a nehéz időszak ellenére. Elmondta, hogy a klímasemlegesség 2021-től kiemelt szempont a Deutsche Hospitality hoteleiben, így a zöldmegoldások az épülettervezéstől az üzemeltetésen át a karbantartásig fontos szerepet kapnak. A IntercityHotelek üzemeltetésére egyedülálló módon csak zöldenergiát használnak, továbbá a budapesti hotel esetében a 312 szoba mindegyikét, a BistroLounge & Bar-t, valamint a konferenciatermeket is úgy tervezték meg, hogy természetes napfénnyel önállóan is meglehessen világítani. A szobák és termek ablakai földig érnek, a fürdőszoba fala is üveg, hogy lehetőség szerint takarékoskodjanak a világítással. A beáramló napfény folyamatosan táplálja a lobbiban található rengeteg élőnövényt és zúzmófalat is, mely természetes módon tisztítja, párásítja a közösségi tér levegőjét.

Ha konyha, akkor a rövid ellátási láncban hisznek

A meghívottak betekintést nyerhettek a szálloda fenntartható rendezvényének környezetbarát aktivitásaiba, amit a jövőben ők is megvalósíthatnak a megrendelőik számára. Vidám programok - a környezetvédelem jegyében - minimális energiafelhasználással működtek, pl az ökolábnyom-számítás, a Turmix Bringa vagy a karikatúrát készítő palacsintasütés, az agyhullámok által vezérelt Brain Challenge/Slot Care race játék, vagy az AirGrafitty, ahol infravörös fénnyel lehetett festeni. Mivel az ételek alapanyagai helyi beszerzésűek, a vacsora kínálatában nagy hansúlyt fektettek arra, hogy - környezetkímélő beszerzésük szerint - minél több helyi, regionális beszállítót ismerjenek meg a vendégek és több vegetáriánus, vegán ételt kínáljanak. A partnerek felkereshették a tahitótfalui pisztrángos standot, megkóstolhatták pl a pilisszentlászlói sóban sült gyökérzöldségeket, budapesti mikrozöldeket,a szentesi csontozott kakaspörköltet omlettbe tekert galuskával, hortobágyi szürkemarhából főtt gulyáslevest, tokaji mangalica karajt vajastésztában és desszertként vegán réteseket (pl füge-marcipán, mák-sütőtök, dió-birsalma ízekben). Az italkínálat is helyi Magyar borászatok boraiból, helyi csapolt sörből és Agárdi gin, illetve Zwack long drinkeiből állt.



Rendezvények zöld alapokon

„A szállodalánc Green Meeting & Event koncepciójának célja, hogy a náluk rendezett találkozók vagy rendezvények ökológiai hatásait minden szakaszban – a tervezéstől és a megvalósítástól egészen a vendégek távozásáig – minimalizáljuk” – mondta el Apaczeller Krisztina a szálloda értékesítési vezetője. A koncepció a megelőzési, csökkentési és kompenzációs intézkedéseken alapul, az egyes elemek pedig kiegészítik egymást. A szálloda újrahasznosított és fenntarthatóbb anyagokból készült konferencia-felszerelést biztosít, valamint előnyben részesíti a regionális és szezonális élelmiszereket. Krisztina elmondta, hogy nem használnak műanyagpalackozott vizet, továbbá csak fair trade kávét, teát és szezonális, valamint lokálisan beszerzett snackeket biztosítanak a vendégeknek. Így az öt, összesen 200 fő befogadására alkalmas konferenciateremben megtartott rendezvények ténylegesen hozzájárulnak a vendégek CO2-lábnyomának csökkentéséhez, amelyről a megrendelő ügyfél kérésére egy partnercég által kibocsátott tanúsítvány is kérhető.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.