hirdetés
hirdetés

Zöldforrradalmat csinál az IntercityHotel Budapest a rendezvényszervezésben

A Deutsche Hospitality és vele együtt a négycsillagos, központi fekvésű  IntercityHotel Budapest új oldalról közelíti meg a rendezvények ökológiai hatásait és kínálatát.

hirdetés

A 2021 májusában nyílt IntercityHotel Budapest anyavállalata, a német Deutsche Hospitality szállodacsoport folyamatos növekedésben van, céljai közt szerepel, hogy a következő években a vezető szállodaláncok közé kerüljön Európában. A fenntarthatóság terén is konkrét terveik vannak: 2030-ra klímasemlegessé szeretnének válni az üzemeltetés terén. A vállalat CSR-stratégiájával összhangban a közösségi közlekedés elérhetősége egy fontos helyszínválasztási szempont az IntercityHotelek nyitásakor, így azok elsősorban vasúti főpályaudvarok, repülőterek és tömegközlekedési csomópontok tőszomszédságában épülnek - tájékoztatta lapunkat a budapesti ház.

A klímasemlegesség jegyében született szálloda

Az IntercityHotel Budapest csütörtökön egy green partner party keretében köszönte meg ügyfeleinek, hogy hozzájárultak az első évük sikerességéhez. Polgár Tibor, szálloda igazgató megnyitójában örömmel üdvözölte a vendégeket, és megköszönte a partnereknek a bizalmat, sikeres együttműködést, a nehéz időszak ellenére. Elmondta, hogy a klímasemlegesség 2021-től kiemelt szempont a Deutsche Hospitality hoteleiben, így a zöldmegoldások az épülettervezéstől az üzemeltetésen át a karbantartásig fontos szerepet kapnak. A IntercityHotelek üzemeltetésére egyedülálló módon csak zöldenergiát használnak, továbbá a budapesti hotel esetében a 312 szoba mindegyikét, a BistroLounge & Bar-t, valamint a konferenciatermeket is úgy tervezték meg, hogy természetes napfénnyel önállóan is meglehessen világítani. A szobák és termek ablakai földig érnek, a fürdőszoba fala is üveg, hogy lehetőség szerint takarékoskodjanak a világítással. A beáramló napfény folyamatosan táplálja a lobbiban található rengeteg élőnövényt és zúzmófalat is, mely természetes módon tisztítja, párásítja a közösségi tér levegőjét.

Ha konyha, akkor a rövid ellátási láncban hisznek

A meghívottak betekintést nyerhettek a szálloda fenntartható rendezvényének környezetbarát aktivitásaiba, amit a jövőben ők is megvalósíthatnak a megrendelőik számára. Vidám programok - a környezetvédelem jegyében - minimális energiafelhasználással működtek, pl az ökolábnyom-számítás, a Turmix Bringa vagy a karikatúrát készítő palacsintasütés, az agyhullámok által vezérelt Brain Challenge/Slot Care race játék, vagy az AirGrafitty, ahol infravörös fénnyel lehetett festeni. Mivel az ételek alapanyagai helyi beszerzésűek, a vacsora kínálatában nagy hansúlyt fektettek arra, hogy - környezetkímélő beszerzésük szerint - minél több helyi, regionális beszállítót ismerjenek meg a vendégek és több vegetáriánus, vegán ételt kínáljanak. A partnerek felkereshették a tahitótfalui pisztrángos standot, megkóstolhatták pl a pilisszentlászlói sóban sült gyökérzöldségeket, budapesti mikrozöldeket,a szentesi csontozott kakaspörköltet omlettbe tekert galuskával, hortobágyi szürkemarhából főtt gulyáslevest, tokaji mangalica karajt vajastésztában és desszertként vegán réteseket (pl füge-marcipán, mák-sütőtök, dió-birsalma ízekben). Az italkínálat is helyi Magyar borászatok boraiból, helyi csapolt sörből és Agárdi gin, illetve Zwack long drinkeiből állt.



Rendezvények zöld alapokon

„A szállodalánc Green Meeting & Event koncepciójának célja, hogy a náluk rendezett találkozók vagy rendezvények ökológiai hatásait minden szakaszban – a tervezéstől és a megvalósítástól egészen a vendégek távozásáig – minimalizáljuk” – mondta el Apaczeller Krisztina a szálloda értékesítési vezetője. A koncepció a megelőzési, csökkentési és kompenzációs intézkedéseken alapul, az egyes elemek pedig kiegészítik egymást. A szálloda újrahasznosított és fenntarthatóbb anyagokból készült konferencia-felszerelést biztosít, valamint előnyben részesíti a regionális és szezonális élelmiszereket. Krisztina elmondta, hogy nem használnak műanyagpalackozott vizet, továbbá csak fair trade kávét, teát és szezonális, valamint lokálisan beszerzett snackeket biztosítanak a vendégeknek. Így az öt, összesen 200 fő befogadására alkalmas konferenciateremben megtartott rendezvények ténylegesen hozzájárulnak a vendégek CO2-lábnyomának csökkentéséhez, amelyről a megrendelő ügyfél kérésére egy partnercég által kibocsátott tanúsítvány is kérhető.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk