hirdetés
hirdetés

Az osztrák utazási irodák digitális potenciálja

Az Osztrák Utazási Szövetség (ÖRV) elmúlt heti közgyűlésén mutatták be a digitális munkacsoportjuk friss jelentését a készülő Digitális Turizmus Indexről (DTI). A DTI az osztrák utazási irodák digitális potenciálját méri fel, illetve a lakosság online foglalással kapcsolatos elvárásairól és foglalási szokásairól ad átfogó képet abból a célból, hogy a változások a későbbiekben mérhetőek és összehasonlíthatóak legyenek. Szakmai körökben vélhetőleg sokat fogunk még az új viszonyítási pontról hallani, így érdemes az idex tartalmát a hazai turisztikai szakmának is megismerni – írja blogjában Kovács Balázs, Ausztriában élő turisztikai szakember.

hirdetés

Ausztria 2017-ben készítette el a Digitális Turizmus-stratégiáját, amely céljainak végrehajtására évente 5 millió eurós központi forrás áll rendelkezésre.

Az ÖRV és a Google Austria megbízásából a MindTake közvélemyénkutató cég készítette el az első elemzést, amely a DTI kiindulópontját jelenti. A közvéleménykutatók reprezentatív jelleggel 1000 olyan osztrákot kérdeztek meg online utazási foglalási szokásaikról, akik az elmúlt két évben digitális csatornákon keresztül foglalták le utazásaikat. Emellett a DTI komplexitása éredekében 27 ÖRV-tagsággal rendelkező utazási irodát értékeltek ki az online szolgáltatásaik minősége és a kínálatuk felhasználóbarátságának szempontjából.

A Digitális Turizmus Index a potenciális ügyfelek elvárásait és az utazási irodák szolgáltatásait egybevetve 70 kritérium mentén 5 kategóriába rendszerezve mérte fel a kiinduló állapotot. Az utaztatás területén tevénykedő vállalkozások (utazási irodák, utazás közvetítők, utazásszervezők) digitális "érettségét" a MindTake a felhasználóbarátság, a rugalmas foglalhatóság, a transzparencia és a rugalmas kapcsolatteremtés, valmint - amennyiben létezik irodahálózat - akkor annak szolgáltatáskínálata szempontjából is értékelte. Minden egyes kategóriában a kiértékelés eredménye alapján rangsorolta az irodákat, valamint elkészült az összesített ragsor is. Ez alapján az osztrák piacon a legjobb DTI összértékkel rendelkező listát a TUI vezeti, közel 80%-os értékkel a százas skálán. A TUI-t a its.de, valamint a holidaycheck.at iroda (OTA) követi.

A DTI nemcsak az online turisztikai szolgáltatások komplex összehasonlíthatósága szempontjából hasznos segítség, hanem pontos képet ad az osztrákok foglalalási szokásairól és az ezzel kapcsolatos piaci elvárásairól is. Ennek ismeretében az utazási ágazat szereplői könnyen és gyorsan tudnak a folyamatosan változó fogyasztói igényekhez és elvároskhoz igazodni. A DTI index összetevőit és legfontosabb megállapításait infografikák segítségével bemutató tanulmány főbb megállapításai magyarul elolvashatóak, illetve az erdetei dokumentum elérhető INNEN.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai