Budai Vár, Szentháromság tér és környéke. Csak gyalogosan megközelíthető utcák, sikátorok. De van még jó pár olyan zeg-zug, barlang, templomtorony országszerte, ahová a Google Street View autós felvevőkamerái nem juthatnak el. A 360°-os panoráma utcaképeket rögzítő és a neten élethűen bemutató program az áprilisi indulás után, most új fejezethez érkezett, hiszen a Google immár gyalogosokat, tricikliseket és zsúrkocsisokat is bevet, hogy a történelmi, kulturális és természeti kincseinket virtuálisan bejárhatóvá tegye. A Halászbástyán megrendezett bemutatón arról is hallhattunk, miért fontos ez a fejlesztés a magyar turizmus számára.
Néhány kattintás csupán, és életre kelnek a térképek, körbe fordulhatunk, előre-hátra mozoghatunk, fel- és lenézhetünk a városi utcákon, tereken, parkokban, a turisztikailag fontos pontokon: ez tömören az eddigi Google-fejlesztés eredménye. Ahogy Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketingigazgatója a sajtóeseményen kiemelte, fontos, hogy egyre gazdagabb információt nyújtsunk az ország valamennyi pontjáról, és üdvözölte az újítást, amelynek nyomán ezek a modern eszközök kétségtelenül vonzóvá tehetik az ország még felfedezetlen kincseit a turisták számára. Schuszter Richárd a Google Magyarország kommunikációs menedzsere hangsúlyozta, hogy most méginkább megnyílnak a lehetőségek a kultúrát fogyasztók, oktatók és tanulók számára, mivel a Aggteleki Cseppkőbarlang vagy éppen a Hollókő ófalui utcácskái most újabb részletekkel és dinamikusan válnak láthatóvá. A Google operátora egy majd’ 20 kg-os, 120 cm magas, a váll fölé mintegy 60 centiméter magasra emelkedő, első blikkre robotnak tűnő „hátizsákkal” indul útra, egyirányú, kényelmes sétatempóban, ellentétben az autós fotózásokkal, ahol oda-vissza irányú rögzítés a sztenderd, hogy az egy nap alatt összegyűlt statikus portréképeket a központba összevarrásra és feldolgozásra továbbítsa. A trekker, ahogy a cég nevezi a masinát, 15 objektívből áll, és rendkívül mostoha körülmények között is működik, igaz, törekszenek arra, hogy a felvételek napos időben készüljenek.
A Google térképes szolgáltatását a világon ma már több, mint 1 milliárdan használják havonta, és az üzleti tervezésnek éppúgy része ez a funkció, mint az utazások előkészítésének. Nem mellékes tehát, hogy a mi régiónkban is egyre több helyszín kapjon utcaképes lehetőséget, Prága jól áll, de a tőlünk délre és keletre fekvő desztinációkat ebben már lekőröztük, és most soha nem látott részleteket kaphatunk. A lista nagyon bő, szakmai segítséget az MT Zrt., az Örökségvédelem és az egyes önkormányzatok is adnak, de magánszemélyektől is kell forgatási engedélyt kérni, ha úgy adódik, hogy nem nyilvános helyen történik a képrögzítés. Nem csak gyalogos operátorok, hanem triciklisek is részesülhetnek a Google adta felfedezés örömében, amely nemsokára közkinccsé válik a neten is. A turizmusban, vendéglátásban dolgozók, kulturális intézmények és vállalkozások ezrei használják világszerte a Street View-t, hiszen a panorámaképek egyszerűen a saját honlapokba is beépíthetőek. Egy jó példa a pompeji romokat kezelő intézménytől, ahol 25 százalékos látogatószám-emelkedést eredményezett az online megtekinthető részletek tárháza.