hirdetés
hirdetés

„Nem volt egyszerű éve a német turizmusnak”

Kevésbé a számok drámai visszaesésére gondolt Czeiszing Miklós a december 2-i Deutschland Travel Club rendezvényen, mint arra, hogy több tragikus a turizmust befolyásolni képes eseményen esett át Németország idén.

hirdetés

Egyelőre azonban még nem tudni, hogy a Germanwings tragédiája, a menekültválság, és az ennek következtében átmenetileg megbénult vasúti forgalom miként hat a 2015-ös számokra. Ugyanakkor arra felhívta a figyelmet a képviseletvezető is, hogy a 2014-es megtorpanást követően idén újra nőnek a magyar vendégéjszakák. Tavaly 696 080 éjszakát aludtunk a németeknél. Ez 2006 óta 63%-os növekedés. „Egy szűk tízmilliós ország vagyunk, nincs okunk szégyenkezni” - oszlatta el a kételyeket Czeiszing Miklós.

A német turizmusmarketing-gépezet jó szokásához híven továbbra is évekre előre tervez. Az idei hagyományok évét követően jövőre a természeti üdülések kerülnek a központba. 2017. a már évek óta előkészített Luther-év lesz, a reformer 500 évfordulója alkalmából. „Nem csak krumpliból és savanyú káposztából áll a német konyha” - emelte fel ujját Czeiszing, majd elárulta: 2018 a gasztronómia éve. 2019-ben az építészetet és formatervezést alapjaiban megrengető a Walter Gropius és művésztársai által grundolt Bauhaus századik évfordulója ünneplésének szenteli a DZT.

Németországba igen nagy számban utazunk autóval, pedig megannyi más módja van az odajutásnak. Eddig többnyire a repülés és a vasút kerültek a figyelem központjába, de mint az az eseményt megtisztelő FlixBus busztársaság értékesítési vezetőjétől, Jessica Müllertől megtudtuk, cége Budapestről Drezdába, Münchenbe, Berlinbe árul jegyeket. A Meinfernbus és a FlixBus egyesüléséből létrejött cégnek mindössze egy saját busza van, így értelemszerűen nem ezzel szolgálja ki több mint száz útvonalát. Üzleti modelljük a mintegy 170 alvállalkozójuktól bérelt buszokon alapul. Az 5 évesnél nem idősebb buszok kényelmi színvonalára igen szigorú elvárások vonatkoznak. Az útvonalhálózatot Oroszország felé bővítené a tavaly 10,7 millió utast szállító cég - tudtuk meg Müllertől.

31 millió utast szállított tavaly összesen az airberlin - tájékoztatott Sali Sándor, a légitársaság magyarországi képviseletének vezetője. A Berlin-Tegel és Budapest között hétköznapokon napi két járatot üzemeltető légitársaság tengerentúli hálózatára sok magyar utas száll át Tegelen. Az európai útvonalakon közlekedő keskenytörzsű gépeikkel ellentétben a hosszú távú útvonalakon kétosztályos - business, turista - elrendezésben utazhatunk; 2016-tól új útvonalként Düsseldorfból San Franciscóba, Dallasba, Havannába ás Bostonba is - közölte Sali Sándor. Nem mellesleg a télapót nem csak a Finnair fuvarozza; az airberlin télapókat szállít karácsonyi díszítésű gépét.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai