hirdetés

Robotportást tesztelnek Bécsben

A bécsi repülőtér egyéni beléptető rendszere után az osztrák szállodák is teret adnak a digitális megoldásoknak. A „Gustaffo“ névre keresztelt beszélő okos robotportás fő célja a vendégek magas színvonalú kiszolgálása és elégedettségük növelése — közölte pénteken Bécs város budapesti képviselete.

hirdetés

Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett talalálható Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportás rendszert, a Gustaffot. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervízt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit. A bécsi startup mögött az „Alexa“ nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, például, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben.

A digitális hotelszevíznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálat munkakör leváltása. A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéreseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni. „Az eredmény alapján pontos képet kapunk arról, hogy milyen információkra van leginkább szüksége a vendégeinknek, így ehhez tudunk alkalmazkodni a jövőben.”- nyilatkozta Sabine Vukits, a Hotel Zeitgeist marketing felelőse. A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs rendszer tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai