hirdetés
hirdetés

Turisztikai márkanévvé fejlesztik a Bükkalját

Hét dél-borsodi falu az idegenforgalom fejlesztéséért fogott össze. Közösen pályáztak és több mint négyszáz millió forint európai uniós támogatást nyertek el.

hirdetés

A projektben Bogács, Bükkzsérc, Cserépfalu, Cserépváralja, Noszvaj, Szomolya és Tard vesz részt. A fejlesztés zászlóshajójának nevezett Cserépfalu polgármestere Kósik István a Turizmus Online-nak elmondta, hogy az építészeti- és a matyó hagyományokra, valamint a nagy múltú bükkaljai kőkultúrára alapozva indították el a munkát. Cserépfalun, - szép környezetben -, a Bükki Nemzeti Park és a Hór-patak völgyének bejáratánál látogatóparkot építenek, ahol kávézó és étterem várja a vendégeket. Emellett a park rész lesz a kőkultúra emlékhelyének számító Subalyuki Múzeum, továbbá kerékpárkölcsönző, gépkocsi parkoló, játszótér, sütő-főzőhely és egy helyreállított mészégető kemence is kapcsolódik ehhez az együtteshez. Mindezek az önkormányzat és egy vállalkozó partnerségével valósulnak meg.

Barlanglakásból Tájház
A program keretében a többi társuló faluban eltérő jellegű és kisebb értékű fejlesztéseket valósítanak meg az idegenforgalmat szolgálva. Bükkzsércen kilátót létesítenek borospincével és kemencékkel. Cserépváralján turisztikai fogadóépületet építenek, Tardon felújítják a rendezvényteret és a pincesort, Szomolyán helyreállítják a kőhodályt és kőkereszt parkot létesítenek. Noszvajon, a több mint százéves Gazdaházat már felújították és az egykori barlanglakásokat pedig turisztikai attrakciókká fejlesztik. Bogácson a híres gyógyfürdő elől indítják majd útjára azt a turistabuszt, mellyel naponta szállítják a vendégeket a környező falvak rendezvényeire.

Kósik István kiemelte, hogy az előkészületek után kezdődhetett el a konkrét munka és hamarosan indulhat a cserépfalui látogatóközpont kivitelezése. A többi településen tervezett beruházásokhoz pedig a közbeszerzési kiírást követően kezdenek hozzá. A projekt megvalósításával a Bükkalját turisztikai márkanévvé kívánják fejleszteni és ezzel másoknak is szeretnének példát mutatni. Ennek érdekében vonzó turistaprogramokat dolgoznak ki, melyekbe bevonják az egri és a bükki borvidék, valamint a helyi kézművesek termékkínálatát is. Bíznak abban, hogy a kezdeményezésük a bel- és külföldi turisták-, illetve az említett hét faluban a vendégéjszakák számának növekedésében mutatkozik meg.

Mentusz Károly
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Önnek hogy tetszik az MTÜ új plakátkampánya?

Kiadónk társoldalai