Újabb sikeres évet zárt az Amadeus 2013-ban

Növekedést ért el az Amadeus szolgáltatásainak minden területén 2013-ban. A vállalat jövedelme 6,6%-kal emelkedett, EBIDTA mutatója 7,2%-kal lett magasabb, a korrigált adóval csökkentett működési profitja pedig 7,8%-kal nőtt. Ugyancsak eredményeket ért el a vállalat a disztribúció, az IT megoldások, valamint a beruházások terén is a Newmarket International megvásárlásával.

Folyamatosan növekedésre, és szolgáltatásainak fejlesztésére törekszik az Amadeus, a világ vezető turisztikai szolgáltatója. Disztribúciós területen különösen fontos eredménynek értékeli a vállalat az IAG (British Airways, Iberia,Iberia Express), valamint az Air France-KLM légitársaságokkal meghosszabbított megállapodást, de új tartalmi szerződést kötött az Amadeus az American Airlines, China Airlines, LATAM Airlines Gruop, valamint a Thai Airlines  képviselőivel is.

Eredményeket ért el az Amadeus a kiegészítő szolgáltatásainak terjesztésének területén is, immáron összesen 23 légitársaság használja a technológiai cég utazási irodai csatornáján keresztül az Amadeus Ancillary Services megoldásokat. Ennek keretében a negyedik negyedévben sikerült megállapodást kötni a Lufthansa-val, valamint az Austrian Airlines-szal is.  Illetve Nagy-Britannia a legnagyobb légitársasága, az EasyJet az első light ticketing szolgáltatóként lépett be az Amadeus rendszerébe. Az iparágban tapasztalható amerikai visszaesés ellenére kiemelkedő eredményt sikerült elérni Észak-Amerikában: 38,1 %-kal nőtt a foglalások száma a területen. Mindez pedig hozzájárult ahhoz, hogy ellensúlyozza az európai piac összezsugorodásának hatásait a légiközlekedés kulcsfontosságú piacain Németországban, Spanyolországban és Franciaországban is.

Az IT szolgáltatások tekintetében Nyugat-Európa jelentette 2013-ban a legnagyobb piacot az Amadeus számára a teljes foglalások 50,1%-ával. A legmagasabb növekedést pedig az Ázsia csendes-óceáni térségben értek el 57,6%-os emelkedéssel, amelyhez nagyban hozzájárult, hogy számos ázsiai légitársaság – többek között a Thai Airways is – belépett az Amadeus Altéa Suite rendszerébe. Az Amadeus 2013-ban hosszú távú e-kereskedelmi megállapodást írta alá az Air France-KLM-mel, a Quatar Airlines felhasználóvá vált a Ticket Changer rendszerben, a SAS pedig belépett az Amadeus Revenue Management Solution-be. 2013 végéig 125 légitársaság írt alá az Altéa Reservations és az Altéa Inventory szolgáltatásokra, közülük 104-en a teljes Altéa Suite szolgáltatásra is.

2013 decemberében jelentette be az Amadeus, hogy 500 millió dolláros beruházással vásárolja fel a Newmarket International-t. A vállalat célja a hotel IT szektor tovább erősítése a világpiacon, amely során mintegy 430 szakemberrel bővült az Amadeus Global Hotel Group – megtartva a New market székhelyét New Hempshire-ben. A már Amadeushoz tartozó New Market jelenleg 22 ezer egyedülálló ingatlanjával 154 országban van jelen.

A reptéri IT területen is számos sikert értek el az elmúlt időszakban: 2013 júniusában a müncheni és koppenhágai repülőtérrel is sikerült megállapodást kötni, amelynek kapcsán két új IT megoldást is bevezetnek a légitársaságok rendszerébe: az Amadeus Airport Sequence Manager, valamint az Amadeus Airport Fixed Resource Optimiser szolgáltatást.

Ugyancsak a reptéri IT területét erősíti, hogy 2014 első negyedévében jelentették be az UFIS, a világ egyik vezető reptéri információs technológiai szereplőjének megvásárlását, amely mostantól meghatározza a vállalat jelenlétét a területen.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?