A holtszezonban is lehet turizmust generálni Budapesten

Az idén már 9. alkalommal rendezte meg a Magyar Turizmus Zrt  kiemelt stratégiai partnereivel – a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, valamint a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.- vel – a Budapest Winter Invitation  akciót.

A kampány célja, hogy vendégeket csábítsanak a november elejétől március végéig tartó holtszezonban a fővárosba. Az évek múltával egyre eredményesebb a szervezők munkája, hiszen az idén a tavalyi rekorderedménynél is mintegy hétezer vendégéjszakával többet, közel 130 ezret töltöttek itt a vendégek.

A BWI 2014/15- öt egy sajtó- és szakmai tájékoztató keretében értékelte Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. marketing igazgatója, aki a siker egyik okaként jelölte meg, hogy a szervezők elmozdultak a kezdeti stratégiától. Míg az elején ötcsillagos szállodákkal indították a kampányt, ez mára alaposan megváltozott, a szállodák kétharmada négycsillagos, s vannak három- és kétcsillagos szálláshelyek is. Az idén összesen 53 budapesti szálloda és 10 egyéb szolgáltató vett részt a BWI programban, s ahogy Maráczi kiemelte, Magyarországon nincs példa hasonló mértékű és tartalmú turisztikai marketing-együttműködésre.

Extra éjszaka és kapcsolódó csomagajánlatok

A BWI nemcsak a szállodai szolgáltatásokra fókuszál. Természetesen az sem mellékes, hogy a kettő vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, de legalább ilyen fontos a kapcsolódó csomagajánlat. A legnépszerűbb eleme ennek a fürdőzési lehetőség. Mint azt Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója elmondta: a BWI vouchert kiváltók ingyenesen látogathatták a Gellértet, a Lukácsot vagy a Rudast, a Széchenyibe féláron mehettek, s mivel a vendégek több mint 90 százaléka igénybe vette ezt a lehetőséget, így alaposan megnőtt a fürdők forgalma, a látogatók fele pedig már külföldi.

A voucherrel igénybe vehető ún. city break szolgáltatások is népszerűek, így a buszos városnézés, a különféle kulturális és gasztronómiai programok vagy a forralt borral megízesített adventi vásár a Bazilikánál. Az idén bővült az ezirányú kínálat is: a Budapest Tuk-Tuk, a Gundel étterem és Gundel Butik, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Kárpátia Étterem, a Symbol Budapest és a Széchenyi Étterem iratkozott fel a kedvezményt nyújtók listájára. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára elégedetten nyilatkozott, s elmondta azt is, hogy a szállodák 97,6 százalékának tetszett az akció promóciója, a tartalmával pedig mindenki egyetértett. Az is látható, hogy mára kialakult egy szállodai kör, amelynek tagja mindig csatlakoznak a BWI programhoz.

Egymillió eurós médiakampány

A 2014/2015. évi BWI-t egy egymillió euró értékű nemzetközi médiakampány is támogatta. A legtöbb vendég az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból érkezett, de jöttek a szomszédos országokból és Magyarországról is, mert az idén először magyar nyelven is meghirdette az akciót a Magyar Turizmus Zrt.

A szakma szerint egyértelmű, hogy lehet és érdemes a holtszezonban turizmust generálni, sőt a szállodák túlnyomó többsége nyáron is részt venne hasonló, a főváros forgalmát élénkítő akcióban.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.