A kampány célja, hogy vendégeket csábítsanak a november elejétől március végéig tartó holtszezonban a fővárosba. Az évek múltával egyre eredményesebb a szervezők munkája, hiszen az idén a tavalyi rekorderedménynél is mintegy hétezer vendégéjszakával többet, közel 130 ezret töltöttek itt a vendégek.
A BWI 2014/15- öt egy sajtó- és szakmai tájékoztató keretében értékelte Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. marketing igazgatója, aki a siker egyik okaként jelölte meg, hogy a szervezők elmozdultak a kezdeti stratégiától. Míg az elején ötcsillagos szállodákkal indították a kampányt, ez mára alaposan megváltozott, a szállodák kétharmada négycsillagos, s vannak három- és kétcsillagos szálláshelyek is. Az idén összesen 53 budapesti szálloda és 10 egyéb szolgáltató vett részt a BWI programban, s ahogy Maráczi kiemelte, Magyarországon nincs példa hasonló mértékű és tartalmú turisztikai marketing-együttműködésre.
Extra éjszaka és kapcsolódó csomagajánlatok
A BWI nemcsak a szállodai szolgáltatásokra fókuszál. Természetesen az sem mellékes, hogy a kettő vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, de legalább ilyen fontos a kapcsolódó csomagajánlat. A legnépszerűbb eleme ennek a fürdőzési lehetőség. Mint azt Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója elmondta: a BWI vouchert kiváltók ingyenesen látogathatták a Gellértet, a Lukácsot vagy a Rudast, a Széchenyibe féláron mehettek, s mivel a vendégek több mint 90 százaléka igénybe vette ezt a lehetőséget, így alaposan megnőtt a fürdők forgalma, a látogatók fele pedig már külföldi.
A voucherrel igénybe vehető ún. city break szolgáltatások is népszerűek, így a buszos városnézés, a különféle kulturális és gasztronómiai programok vagy a forralt borral megízesített adventi vásár a Bazilikánál. Az idén bővült az ezirányú kínálat is: a Budapest Tuk-Tuk, a Gundel étterem és Gundel Butik, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Kárpátia Étterem, a Symbol Budapest és a Széchenyi Étterem iratkozott fel a kedvezményt nyújtók listájára. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára elégedetten nyilatkozott, s elmondta azt is, hogy a szállodák 97,6 százalékának tetszett az akció promóciója, a tartalmával pedig mindenki egyetértett. Az is látható, hogy mára kialakult egy szállodai kör, amelynek tagja mindig csatlakoznak a BWI programhoz.
Egymillió eurós médiakampány
A 2014/2015. évi BWI-t egy egymillió euró értékű nemzetközi médiakampány is támogatta. A legtöbb vendég az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból érkezett, de jöttek a szomszédos országokból és Magyarországról is, mert az idén először magyar nyelven is meghirdette az akciót a Magyar Turizmus Zrt.
A szakma szerint egyértelmű, hogy lehet és érdemes a holtszezonban turizmust generálni, sőt a szállodák túlnyomó többsége nyáron is részt venne hasonló, a főváros forgalmát élénkítő akcióban.