A turisztikai szektor új lehetősége a lokális online marketing

Turisztikai szereplőként megtalálhatóságot szeretnénk, azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többi vállalkozás közül. Ehhez nyújt gyors, hatékony és pénztárcabarát megoldást a lokális online marketing. 

Amikor turistaként utazásunkat tervezzük, vagy már egy városban bóklászunk, rengeteg lokális tartalmat és információt fogyasztunk. Rákeresünk a környék nevezetességeire, látnivalóira, de amikor megéhezünk, éttermek után kutatunk, megnézzük fotóit, elolvassuk a róla írt véleményeket, majd ha tetszik, útvonalat tervezünk hozzá.

Turisztikai szereplőként az esetet másik oldalról szemléljük. Felmerülhet bennünk, hogyan talál ránk vendégünk akár már az álmodozás/tervezés fázisában, illetve a térképen böngészve miért jön fel a szemközti kávézó, míg a sajátunkra keresve is alig találunk. Megtalálhatóságot szeretnénk, valamint azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többiek közül.

A technika segítségével (mobiltelefon, szemantikus web) mára bármelyik helyi vállalkozás számára elérhetővé vált lokális szinten uralni témákat, szolgáltatásokat az interneten.

Ennek a rendszernek a neve a Lokális Online Marketing, ami azt jelenti, hogy megjelenéseinket (honlapunk, Google megjelenések, térképek, közösségi média, TripAdvisor, lokális weboldalak, stb.), úgy alakítjuk ki, hogy bizonyos helyen tartózkodó, vagy az iránt érdeklődő személyeket érjenek el, így szerezve látogatókat, hírnevet, majd vásárlót számunkra.

Milyen területeken használhatjuk a lokális marketinget?

• Honlapunkon vagy blogunkban, ahova a Google keresőből szerezhetünk látogatókat keresőmarketing módszerekkel
Google cégem szolgáltatásban, ami statisztikákat ad, és adatainkat kezeli, valamint segítségével reagálhatunk az értékelésekre is
Közösségi médiában, ahol szintén keresések útján találnak ránk
Lokális témákkal foglalkozó honlapokon, mint az Arany Oldalak, IloveBalaton, vagy akár a TripAdvisor
Értékelő oldalakon, ahol véleményeket fogalmaznak meg rólunk a felhasználók, mint a Booking, Facebook, stb.
• Minden hirdetési környezetben az AdWords és Facebook hirdetésektől az e-mail marketingig

Ez a hat téma már önmagában is sok feladatot követel meg egy turisztikai vállalkozástól, mégis megéri a figyelmet, hiszen az eredmények igazolják a helyi célzás hasznát, valamint kezdetben a már jelenleg is használt felületeket kell rendbe tenni hozzá.

Képes lehet egy helyi kis kávézó csupán 5-10 kilométeres környezetéhez szólni, így a reklámra fordított összegek célzottan kerülnek elköltésre.

Az üzeneteket is sokkal célzottabban lehet átadni. Egy vidéki szálloda esetében például más üzeneteket fogalmazhatunk meg a Budapesti nyüzsgéstől szabadulni vágyóknak, mint a közelebbi települések lakosainak, akik hétvégi pihenésre vágynak.

Még az utazási irodák számára is nyújt valami extrát a lokális célzás! Megtalálhatnak vele olyan személyeket, aki nem a városban lakik, de éppen ott tartózkodik.

Bőven van lehetőség, de ha csak egy lépést szeretnénk tenni előre, akkor a Google Cégem felületét tudom ajánlani. A legtöbb céget a rendszer magától is felrak, így annak „csak” a tulajdonjogát kell magunkhoz ragadni és a legalapvetőbb beállításokat elvégezni.

Rengeteg helyen tapasztalom, hogy nincsenek megválaszolva a vélemények, vagy rossz minőségű fotók vannak feltöltve. Hanyag kezeléssel nem lesz esélyünk, viszont a felület rendszeres felügyeletével garantáltan több érdeklődőnk lesz.

A lokális marketing egy nagy lehetőség, amit a kis helyi vállalkozások kaptak. Lokális környezetüket uralva a nagyvállalatok elé kerülhetnek és ismét feltehetik magukat a térképre.

 


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.