hirdetés
hirdetés

A vizsgálat lezárult, nem követtek el jogsértő magatartást az irodák

Június 28-án pénteken a Tunisair két charterjárata indult volna Monastirból Budapestre. A chartergép műszaki hibája miatt azonban 16 illetve 26 óra várakozásra kényszerültek az utasok. Budapest Főváros Kormányhivatala az esetek kapcsán fogyasztóvédelmi eljárást indított a Kartago Tours és a Taurus Reisen ellen, a vizsgálat szerint az irodák nem követtek el jogsértő magatartást, így az ügyet lezárták.

hirdetés

Az első a Kartago Tours 144 utasát hozta volna haza Magyarországra és vitte volna ki az iroda újabb csoportját. Péntekenként a Taurus Reisen-nek is van egy charterjárata, amely szintén 144 utast hozott volna haza a nyaralásáról Tunéziából. A két járatot ugyanaz a gép teljesítette volna, amelynek azonban időközben műszaki problémái adódtak és ez jelentős, a Kartago Tours utasai számára 16, a Taurus Reisen számára 26 órás késést okozott.

Budapest Főváros Kormányhivatala által indított fogyasztóvédelmi eljárás alapján az irodák a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatták a pórul járt utasokat.

Kértérítés

A kártérítési igénnyel kapcsolatban a Kartago Tours közvetített az utasok és a légitársaság között. Füri Mihálynétől megtudtuk, hogy az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelően, a Buadapestről késve indulók 250 eurót kapnak, és bár a jogszabályok erről nem rendelkeznek a Monastir-ból hazaérkezők számára is sikerült 60 eurós kártérítést elérni a Tunisairnél.

A cégvezetőtől azt is megtudtuk, hogy az eset hatására júliusban kevesebben foglaltak tunéziai utazást.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai