Mint kiderült, a szezonális vizsgálat során
a hatóság munkatársai a turisták által leginkább látogatott helyszínek vendéglátóipari egységeit, a rendezvényekre kitelepült, közterületi és alkalmi árusokat, valamint a személyszállító szolgáltatást – kiemelten a személytaxi-szolgáltatást – nyújtó vállalkozásokat ellenőrzik.
Fotó: Depositphotos
Az NKFH szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok ellenőrzéseket folytatnak többek közt vendéglátóhelyeken, büfékben, pecsenyesütőkben, cukrászdákban, valamint zenés szórakoztatóhelyeken, fesztiválokon, és különböző rendezvényeken.
Az ellenőrzések a vendéglátóipari egységekben kiterjednek egyebek mellett az ártájékoztatásra, a nyugtaadási kötelezettségre, a mérlegek hitelességére, a vásárlók könyvére, míg a taxik tekintetében az engedélyek mellett a díjtáblázatot, az ártájékoztatást és a megfelelő tarifa alkalmazását vizsgálják az NKFH munkatársai.
A fogyasztóvédelmi hatósági jelenlétet és a folyamatos ellenőrzéseket a korábbi évek tapasztalatai is indokolják. 2024-ben 928 kereskedelmi egység ellenőrzésére során 326 jogsértés merült fel, ami kifogásolási arányként megközelítőleg 35 százalékot jelent. A tavalyi évben mindösszesen 6 millió 470 ezer forint bírságot szabtak ki, írták a közleményben.
Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke:
a vizsgálatok már májusban elindulnak annak érdekében, hogy a főszezonban biztonságosan, a jogszabályi előírásokat betartó vendéglátóhelyeken vásárolhassanak a fogyasztók, illetve vehessék igénybe a taxi-szolgáltatásokat. Az ellenőrzések egész nyáron folyamatosan zajlanak majd.