hirdetés
hirdetés

2020 mindenki számára emlékezetes marad

Év végi összegző beszélgetés Czeiszing Miklóssal, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével.

hirdetés

A 83 millió lakosú európai állam, amelyet Magyarországon Czeiszing Miklós által vezetett Hivatal képvisel, gyorsan reagált a világjárványra azzal, hogy a turistákat a kezdetektől fogva otthon marasztalták, és érdeklődésüket emocionális kampányokkal igyekeztek fenntartani egész évben. Sajnos azonban Németországban is komoly külföldi vendégéjszakaszám-kiesést okoztak a járvány miatt bevezetett utazási tiltások, lezárások. E témát is körüljárva elemezzük a szakértővel az idei év német vonatkozású történéseit, miközben megtudunk néhány fontos információt, érdekességet a közelgő új esztendőről is.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője
Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője

Beethoven-évnek indult, aztán másképp alakult

Mivel Ludwig van Beethoven születésének idején még nem készültek polgári anyakönyvek, csak keresztelésének idejéről, azaz 1770. december 17-ről maradt fenn hivatalos adat, emiatt az utókor ezt a dátumot tartja a zeneszerző születési dátumának. 2020. december 17-én Beethoven szülőházánál is e napról emlékeznek meg. Bár a 250 éves évforduló kapcsán a németek az egész 2020-as esztendőt Beethoven-évként hirdették meg, és sorra következtek volna az országban sokfelé a halhatatlan zsenit felidéző zenei programok, ezek nagyrészét a pandémia átrendezte a soron következő esztendőre. Így 2021-ben tovább folytatódik a Beethoven-év, és tovább zajlanak a zeneszerző-géniuszt felidéző igényes, értékes zenei programok.

Leitmotiv Beethoven (Szerző: Beethoven Jubiläums Gesellschaft GmbH)
Leitmotiv Beethoven (Szerző: Beethoven Jubiläums Gesellschaft GmbH)

Kanapéturizmus

Az idei világjárvány kitörésének pillanatára szinte azonnal reagálva a DZT elindította hazájában „covid-specifikus” kampányát, amelynek lényegeként és fő üzeneteként az szerepelt, hogy otthonról, karosszékben ülve is felfedezhetők és megismerhetők Németország szépséges tájai, rejtett kincsei. Az idei nyár közepén már-már úgy látszott, hogy túljut az ország a járvány okozta válság nehezén, és ekkor el is indították „Az álmok valósságá válhatnak” mottójú kampányt. Azonban ezt is (mint oly’ sok mindent) átírt a második hullám szélsebes őszi beköszönte, így tovább folytatódott a „Németország felfedezése otthonról” téma.

Goldener Kopf (Szerző: Clemens Emmler)
Goldener Kopf (Szerző: Clemens Emmler)

Azt örömmel emeli ki a Németország-szakértő, hogy az idei évben is zavartalanul lebonyolódtak a német egység 30. évfordulójáról szóló – hol az online-térben, hol a valóságban zajló - megemlékezések, az ezzel kapcsolatos programok, valamint lezajlott az egységes Németországról szóló kampányuk.

2019 rekordév volt, az idei nem lesz az

Néhány sokatmondó számot, adatot is említ beszélgetőpartnerünk. Elmondja, hogy bár 2019-ről egyértelműen megállapítható volt: hivatala, a DZT vonatkozásában ez az esztendő a maga közel 90 milliós (89,9) vendégéjszakaszámával benne volt a 10 rekordévben, az idei év azonban már biztosan nem fog beleszámítani. Hiszen január-szeptember tekintetében az már most tudható, hogy a beutazók oldaláról mínusz 59,4 százalékos a visszaesés az előző esztendőhöz képest. Magyar honfitársaink pedig míg 2019-ben 843 ezer vendégéjszakát töltöttek valamely német szálláshelyen (ez +5,6%-ot jelentett 2018-hoz képest), addig idén az idáig meglévő adatok alapján január és szeptember között mínusz 57,2 százalékos visszaesést regisztráltak.

ROSE organic hotel-restaurant, Hayingen (Szerző: Florian Trykowski)
ROSE organic hotel-restaurant, Hayingen (Szerző: Florian Trykowski)

Emellett az is biztonsággal megállapítható, hogy a határlezárások következtében az októbertől december végéig mért adatok sem lesznek kedvezők.

Starthelyzetben

Azt viszont egyértelműen kijelenthetjük, emeli ki a Czeiszing Miklós, hogy a német turisztikai ágazat már ott áll a startvonalnál, és amint eldördül a startpisztoly, elindítják a 2021. évre szóló kampányokat. Melyek lesznek bennük a hívószók? Ezek már most tudhatók. Egyik, hogy Németország valóban biztonságos úti cél, hiszen a magas higiéniai előírás nemcsak most, a covid-időszak alatt jellemzi az országot: mindig is ez volt a jellemző a német vendégváróhelyekre. Másrészt sok a zöld terület, a park, az erdő, a védett övezet. Harmadrészt pedig a fenntarthatóság a németeknél sok-sok éve szintén alapkövetelmény.

Bodensee-Königssee-Radweg (Szerző: Günter Standl)
Bodensee-Königssee-Radweg (Szerző: Günter Standl)

A jövő évi kampányok közül kiemelkedik a German Local Culture elnevezésű, amelyben kiemelt szerepet játszanak a helyi kézművesipart, tájépítészetet, manufaktúrákat, népművészetet, helyi kultúrát, gasztronómiát bemutató trendek, a fenntartható módon előállított helyi termékek. Jelenthet ez akár kisebb, eldugottabb településen lévő szép példát is, mivel nem feltétlenül csak nagyvárosok kerülnek majd előtérbe.

A German Spa Tradition is fő vonal lesz 2021-ben, és persze ne feledjük az ország híres géniuszát, hiszen bár Beethoven születésének pontos dátuma máig nem tisztázott, zsenialitása és világhírneve azonban vitathatatlan. Így az évforduló kapcsán a személyéhez fűződő programok, rendezvények az egész világ körében méltán váltanak majd ki nagy érdeklődést.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai