Két kiváló desztinációs marketing lehetőség egy nemzetközi fórumon

A legmeghatározóbb konferencia- és rendezvényszervezőket, szövetségi és kongresszusi iroda képviselőket tömörítő Professional Conference Management Association Convening EMEA idei konferenciájának Bécs adott otthont. A kiemelt edukációs és networking jelentőséggel bíró fórumon a Magyar Kongresszusi Iroda is képviseltette magát - tájékoztatta lapunkat az MKI.

A kiemelt edukációs és networking jelentőséggel bíró szeptemberi végi fórumon a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Békefi Anna ügyvezető igazgató, Becsei Gabriella és Flórián Laura desztinációs marketing szakértők vettek részt. A partnerekkel történt személyes tárgyalások alapján kijelenthető, hogy Budapest népszerű desztináció a szövetségek következő években tervezett óriás konferenciái körében. Svájccal és számos patinás Nyugat-európai desztinációval említik együtt hazánkat.

Az esemény szakmai programja az újraindulás fókuszával járta körbe a jelenlegi és jövőbeni trendek, a szektor szintű együttműködések jelentősége és a fenntarthatóság témáit.

Lejárt a nőjünk, nőjünk, termeljünk profitot generáció ideje, a küldetéstudat és fenntarthatóság iránt elkötelezett generáció lépett színre” – fogalmazott vezérszónoki beszédében Gerd Leonhard jövőkutató.

Az előadók prezentációikban kiemelték, hogy a korábban működő ágazati gyakorlatokat mára - egységes és fokozott felelősségvállalással - a szemléletváltás szükségessége váltotta fel. A konferencia elsődleges célja, közös platformot teremtve: a tudásmegosztás, a tapasztalatcsere és a kapcsolatépítés.

A PCMA EMEA nyitónapján a Destinations International által felállított nemzetközi munkacsoport tagjaként, a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Becsei Gabriella vett részt az első workshopon (Pathfinders Programme). A találkozón 10 európai desztináció képviselője volt jelen. A féléves program célja, hogy az úgynevezett Pathfinderek a Destinations Internationallal együttműködve azonosítsák azokat a lehetőségeket és területeket, ahol a DI értéket teremthet a desztinációs marketinggel foglalkozó szervezetek számára. További cél az európai és észak-amerikai desztinációk közötti tudásmegosztás és kooperáció elősegítése.

Az együttműködés kiterjed a kulcsfontosságú trendek és lehetőségek kiaknázására, valamint az iparágat érintő kihívások és nehézségek kezelésére. A program végén egy keretrendszer kerül kidolgozásra, amely szemlélteti a desztinációs marketing szervezetek munkájának hatását a helyi közösségekre.

A workshop három fő téma köré épült, mely a féléves munkát is meg fogja határozni: Community alignment, Destination Stewardship és Value based activities. Minden téma kapcsán kisebb csoportok kialakításával dolgoztak együtt a résztvevők és ismerhették meg a desztinációk gyakorlatait, példáit.

A munkacsoport tagjai a következők:

  • Geneva Tourisme & Convention Foundation
  • Malmö Convention Bureau
  • Madrid Destino – Madrid Convention Bureau
  • VisitScotland
  • Fáilte Ireland
  • Athens Development and Destination Management Agency
  • Visit Oulu
  • Turisme de Barcelona / Ajuntament de Barcelona
  • Türkiye Tourism Promotion and Development Agency
  • Hungarian & Budapest Convention Burea



Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?