Növekvő árbevétel, sorozatos beruházások a hazai fürdőkben

A KSH nemrég közzétett statisztikái szerint a közfürdők árbevétele folyó áron 2014-ben 17%-kal emelkedett, és megközelítette a 127 milliárd forintot. Hazánkban az utóbbi időben számos fürdőfejlesztést valósítottak meg, a bővítéseknek azonban még nincs vége.

A magyarországi turizmus tavalyi alakulásáról tett közzé részletes tanulmányt a Központi Statisztikai Hivatal, mely a szállás- és vendéglátóhelyek forgalmának alakulásától a régiók turizmusának teljesítményén át a ki- és beutazásig számos területet érint. Első cikkünk az egyes szegmensek 2015-ös eredményeivel érintőlegesen foglalkozott, a másodikban a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás helyzetét és nemzetgazdaságban betöltött szerepét mutattuk be, harmadikként a magyar lakosság belföldi és külföldi utazásainak 2015-ös alakulását taglaltuk, sorozatunk negyedik részében a Magyarországra tett külföldi utazások jellemzőit mutattuk be, az ötödik téma az utazásszervezés alakulása volt, aktuális cikkünk pedig a fürdőkkel kapcsolatos statisztikákat mutatja be.

A KSH statisztikái szerint Magyarországon 2014-ben 561 fürdő üzemelt, ezek közül 386 állandó jelleggel, 175 idényszerűen. Mivel a fürdők nagy része egyszerre többféle szolgáltatást is nyújt, az egyes fürdőtípusok – gyógy-, termál-, élményfürdő, strand és uszoda vagy tanuszoda) – együttes száma ennél lényegesen magasabb, 1100 volt. A legjellemzőbb fürdőtípusok a strandok (251 egység) voltak, de gyógyfürdőből is 130 egységet tartottak nyilván.

A fürdők vendégforgalma 2014-ben megközelítette a 38 millió látogatót, a forgalom negyede Budapesten és Pest megyében valósult meg. A főszezonban a fürdőlátogatók átlagos havi száma több mint 5,6 millió fő, míg a szezonon kívül 2–3 millió között alakul. A látogatóforgalom éven belüli megoszlása hasonló a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmához.

A közfürdők árbevétele folyó áron 2014-ben 17%-kal emelkedett, és megközelítette a 127 milliárd forintot. Az árbevétel 28%-a fürdő-, 44%-a szálláshely-szolgáltatások értékesítéséből származott.

Az utóbbi időszakban egyébként komoly fürdőfejlesztések zajlottak országszerte, 2014-ben például arról számoltunk be, hogy mintegy tizenötmilliárd forintot fordítanak a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. létesítményeinek felújítására, korszerűsítésére és bővítésére. Ennek keretében például a Paskál fürdőt is felújították, melynek következtében a létesítmény most már egész évben nyitva tart, de a tervek szerint az erzsébeti gyógyfürdőt is másfél milliárd forintból fejlesztik, a beruházást 2018-ban kezdenék meg.

Július elején Juhász Szabolcs, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára elmondta: a strandok árbevételük hatvan-hetven százalékát nyáron, két-három hónap alatt érik el, ezért működésük szempontjából nagyon fontos az időjárás. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az elmúlt tíz-tizenöt évben a létesítmények főként a fedett kapacitásaikat bővítették, hogy rosszabb időben, sőt még télen is járhassanak oda az emberek.

Forrás: KSH


Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.