hirdetés
hirdetés

Beszüntette tevékenységét a Green Holidays (Frissítve!)

Fizetésképtelenséget jelentett július 2-án, vasárnap kora este a Green Holidays Kft.. A társaság közleményben értesítette partnereit arról, hogy nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét, a szükséges intézkedéseket helyette az Uniqa Biztosító teszi meg.

hirdetés

A Green Holidays Kft. arról értesítette vasárnap kora este partnereit, hogy a mai naptól nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét, nem tudja teljesíteni az utazási szerződés szerinti kötelezettségeit. A társaság vagyoni biztosítékát az UNIQA Biztosító Zrt. szolgáltatja.

A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság utazási szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítése érdekében szükséges intézkedések megtétele iránt – a társaság vagyoni biztosítékának terhére - a Kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve.

Az utasok a társaság kötelezettségeinek elmulasztásából eredő igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik. A társaság kéri, hogy igényeiket a biztosítónál jelentsék be, az alábbi elérhetőségen: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. A társaság kéri az Utasok elnézését és megértését.

A fizetésképtelenség bejelentésére azután került sor, hogy kiderült, hogy a Green Holidays legutóbbi charterjáratával Törökországba érkezett utasok fogadása során gondok merültek fel. Az utasok jelezték, hogy órákig vártak a repülőtéren a transzferbuszra, majd nem abba a szállodába vitték őket, amelyet eredetileg foglaltak.

Az utasok akkor azt a tájékoztatást kapták, hogy a foglalási rendszer összeomlása vezetett a problémákhoz. Néhány órával később adta ki az utazásszervező a közleményt, amelyben elismeri, hogy nem tudja vállalni az utazási szerződésben vállalt kötelezettségeit, így a vagyoni biztosítékával rendelkező biztosító fog eljárni helyette. 

Emlékezetes, hogy az utazásszervező májusban kötött szerződést 500 millió forintos értékű vagyoni biztosítékra az Uniqa biztosítónál, és komoly együttműködést terveztek. 

Váratlanul történt a fizetésképtelenség bejelentése, ugyanis alig néhány nappal ezelőtt még óriási akciót hirdetett az iroda.

A Magyar Távirati Iroda is összefoglalót adott ki az esetről. Hírük szerint fizetésképtelenséget jelentett vasárnap kora este a Green Holidays Kft., a társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.

A családjával egy törökországi szállodában várakozó utas, Novák Zsuzsanna az MTI-nek elmondta, 10.20-kor landoltak  Antalyában, de a reptéren senki nem várta őket, az utazási iroda a telefont se vette fel. Először még azt a tájékoztatást kapták, hogy sokan nem abba a szállodába kerülnek, amelyet lefoglaltak, majd azt mondták, akkor maradhatnak, ha egy napot kifizetnek, de később már az egész hét kifizetését kérték - mondta. 

Kiss Gábor, ankarai magyar nagykövet ismertette, hogy kora délután érkeztek az első segélykérő hívások, hogy az Antalyába érkezett 180 fős magyar csoportért senki nem ment ki a repülőtérre. Néhány órás várakozás után az utazási iroda török partnere buszokat küldött értük és elvitték őket a szállodákba.

A nagykövetség négy munkatársa - köztük három konzul - már a helyszínen segít a magyaroknak, hogy estére mindenkinek legyen szállása és kapjanak ételt is - fejtette ki a nagykövet.

A Green Holiday elődje a Green Travel volt, amelynek utazásszervezői engedélyét a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) 2016 novemberében visszavonta. A tulajdonos akkor azt hangsúlyozta, hogy az utazási iroda nem ment csődbe, csak nem tudta igazolni a MKEH felé - a jogszabályok alapján az elmúlt három év legmagasabb - vagyoni biztosítékát, miután a 2016-os szezon nem alakult a várakozásoknak megfelően.

A Green Travelnak 1 milliárd 650 millió forint vagyoni biztosítékot kellett volna igazolnia. Ezért  úgy döntöttek, hogy a Green Travel helyett a kiutaztatást a 2011 óta létező Green Holidays Kft. viszi tovább.

Tavaly jelentősen visszaesett az európai, köztük a magyar turisták érdeklődése is a törökországi utazások iránt az év eleji terrortámadások, főleg a 12 német állampolgár életét kioltó januári isztambuli merénylet miatt. 

CIKKÜNK FOLYAMATOSAN FRISSÜL! 

Sikerült mindenkinek szállást találni azok közül, akik a Green Holidays utazási iroda csődje miatt szállás nélkül maradtak a törökországi Antalyában - mondta Kiss Gábor ankarai magyar nagykövet az M1 aktuális csatornán hétfő reggel.

A nagykövet elmondta, a mintegy 180 emberből álló magyar csoportot két megbízható, színvonalas helyen sikerült elhelyezni. Vannak, akik ma reggel már elhagyták a szállodát és útban vannak a repülőtérre, hogy hazamenjenek - mondta.

Kiss Gábor mindenkinek azt ajánlja, hogy vegyék fel a kapcsolatot az Uniqa biztosítóval, akiknek pedig utasbiztosításuk is van, azok is kezdjék el az ügyintézést.

Megkeresésünkre az Uniqa Biztosító lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője, Vereczki András, elmondta: igyekeznek mindent megtenni az utasok érdekében, ugyanakkor hivatalosan akkor kezdődik a biztosítótársaság segítségnyújtása, amikor a Fővárosi Kormányhivatal erről határozatot hoz. Telefonbeszélgetésünk pillanatáig, július 3-án délelőtt 10 óráig ilyen határozat nem született.

A szakember kérdésünkre elmondta, hogy a Green Holidays-nak 980 utasa tartózkodik jelenleg külföldön, közülük 210 főnek még ma rendeződik a helyzete, mivel ők eleve ma utaztak volna haza. Az őket szállító repülőgép ma délben az eredeti terveknek megfelelően felszáll Antalyáról.

Azok az utasok is örülhetnek, akik szerdán utaznának haza Törökországból, az ő szállásuk is rendezve van, és várhatóan őket is az eredeti tervek szerint szállítják majd haza, bár a tárgyalások még folynak a hazaszállítás módjáról.

A legproblémásabb a hétvégén kiutazottak helyzete, ennek a 369 főnek a szállodai elhelyezése biztosított ideiglenesen. Többféle megoldási lehetőség is körvonalazódik velük kapcsolatban, egy másik utazásszervező jelezte, hogy hajlandó egy részüket elhelyezni. 

FRISSÍTÉS! 

Az MTI értesülései szerint semmi információjuk nincs a csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasainak, sokuknál nincs készpénz, így a napi ellátásukat sem tudják fizetni - mondta az MTI-nek a családjával egy törökországi szállodában várakozó utas, Novák Zsuzsanna.

Hozzátette: azt kérték tőlük, hogy két éjszaka árát fizessék ki, és aki ezt nem tudja kifizetni, annak holnap délben el kell hagynia a szállodát.

A visszaútról sincs semmi információjuk, repülőjegyük sincsen. Volt olyan utas, akit már kitettek a szállodából, mert nem tudott fizetni.

Elmondta azt is, hogy vasárnap óta 65-en vannak a szállodában, a szombaton érkezett másik csoport sem tud semmit a visszaútról.

A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) információi szerint 500 millió forintos vagyoni biztosítékkal rendelkezett a fizetésképtelenné vált Green Holidays utazási iroda, de azt még nem lehet tudni, hogy ez a pénz elég lesz-e a kártalanításra - mondta Horváth Péter, a szövetség utasbiztosítási tagozatának elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Hangúlyozta, a vagyoni biztosíték kizárólag három célra használható fel, az utasok hazahozatalára, a kényszerű kinttartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére, más ebből nem finanszírozható. 

Az Uniqa munkatársa elmondta, hogy a kárrendezés elindulásához szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Megjegyezte ugyanakkor, hogy már a határozat megjelenése előtt is próbáltak segíteni, az utasok átvételéről a Neckermann irodával is egyeztettek.

Tájékoztatása szerint a kárrendezés első része a külföldön lévő utasok hazahozatala, több légitársaság válaszára még várnak.

A másik része a befizetett utakra vonatkozó iratok begyűjtése azoktól, akik még nem utaztak el, ezeket egy hónapon belül összesítik. Akkor meg tudják állapítani, hogy mi fér bele a kárrendezésbe a benyújtott igényekből.

Közölte: a biztosító szolgáltatása arra vonatkozik, hogy a kényszerű kinn tartózkodás és hazautazás költségét fedezik, illetve a meghiúsult utazás számlával igazolt költségét részben vagy egészben megtérítik. Mindezt az Uniqa Biztosító által vállalt limiten belül, az utazási irodának 500 millió forintos fedezete volt.

Elmondta: közel ezer utast érint jelen pillanatban a Green Holidays csődje, az utasok 99 százaléka Törökországban tartózkodik. Ezen kívül vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el.

Annak a 370 utasnak a helyzete a legnehezebb, akik szombaton és vasárnap utaztak el, nekik csak az ideiglenes elhelyezésük megoldott. 

Azt már lehet tudni, hogy a Neckermann segítséget nyújt a kint rekedt Green Holidays-utasok ideiglenes szálláshoz juttatásában, ebben a kérdésben együttműködnek az Uniqa Biztosítóval - tudtuk meg Békefi Veronikától, a Neckermann ügyvezető igazgatójától.

A Sun & Fun Holidays ügyvezetője, Tolga Deniz Sariyüce arról tájékoztatta lapunkat, hogy igyeznek megtenni mindent azért, hogy Green Holidays most kint tartózkodó utasai haza tudjanak térni, illetve azoknak, akik még nem utaztak el, ne vesszen el a szabadságuk. Utóbbiak átfoglalhatnak a Törökország-specialista által kínált üdülésekre. Ezért az iroda két különgépet is indít a héten a török riviérára.

Emlékezetes, hogy a Sun & Fun Holidays a főszezonban heti nyolc üdülőjáratot indít a török riviérára, ebből hetet Budapestről, egyet pedig Debrecenből. Újdonság a hétfői Corendon Airlines-járat és a második pénteki járat, amelyet a Sun Express légitársaság üzemeltet. 

A KKM hétfői közleményében tudatta az MTI-vel, hogy több esetben munkatársaik közbenjárásának volt köszönhető, hogy az érintettek enni-inni kaptak, vagy hogy nem kellett azonnal elhagyniuk a hotelt. Olyanra is volt példa, hogy a konzul jelentős kedvezményt tudott kiharcolni az érintetteknek, hogy legyen hol aludniuk, mivel az utazási iroda nem egyenlítette ki a szállás költségét.

Az Index értesülései szerint azonban továbbra is komoly problémák állnak fent.  Az egyik olvasójuk húga kint rekedt Antalyában, aki a teljes tanácstalanságról számolt be neki hétfőn reggel, mert miközben a külügytől azt a tájékoztatást kapták, hogy nyugodjanak meg, a konzulátus intézkedik, a nagykövetség valójában nem sokat tesz. Voltak, akiket átvittek egy másik városba és kiraktak egy szálloda előtt, hogy ott várják már őket, amikor viszont bementek, senki semmit nem tudott arról, hogy őket el kellene szállásolniuk. 

Egy másik utas így nyilatkozott: a hír igaz, mindenkit sikerült elszállásolni, annyi pontosítással, hogy nekem a családomra 4 főre éjszakánként 125€ ki kellett fizetni, minimum 2 éjszakára. Aki nem fizetett, megkérték, hogy hagyja el a szállodát.  

ÚJ KÖZLEMÉNY OLVASHATÓ A GREEN HOLIDAYSTŐL:

"2017. július 02-án a törökországi események kialakulásáért a Green Holidays Kft. nem felelős, az Akdem Turizm a hétvégén érkező utasainkat visszaigazolta, ennek ellenére a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította, holott azok ránk eső része előre ki lett fizetve. Irodánkat írásban nem tájékoztatta, szerződést nem bontott, cégünk a vasárnapi gép érkezése után értesült a kialakult helyzetről.

Cégünk megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a tulajdonos abszolút jóhiszeműen járt el és ezért vállalja a felelősséget. Azért, hogy a török partner az utasainkat ilyen helyzetbe hozta nem minket terhel a felelősség.

A Green Holidays Kft. a tegnapi napon felvette a kapcsolatot a konzulátussal és az Uniqa biztosítóval, bejelentését megtette a Budapest Főváros Kormányhivatalánál.

A Green Holidays Kft. és az UNIQA Biztosító Zrt. közösen szervezik a kinn lévő utasok elszállásolását és hazautazását.

Azok az utasok, akik még nem utaztak el, közvetlenül az UNIQA Biztosító Zrt-hez fordulhatnak, az alábbi elérhetőségeken: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " - olvasható a közleméyben.

Az utazasászervező cég ellen hatósági eljárás is indult a hétfői napon. Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára hétfőn Budapesten egy más témában tartott sajtótájékoztatón elmondta: hatósági eljárás indult azzal kapcsolatban, hogy minél előbb kiderüljön, megtévesztő módon járt-e el az utazási iroda az utasaival szemben.

A kormányhivatal munkatársai hétfő reggel vizsgálatot tartottak az utazási iroda székhelyén. Hozzátette: az érintett megkárosított utasoknak lehetőségük van, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a békéltető testülethez forduljanak.

Kara Ákos (NFM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár ugyanezen a sajtótájékoztatón azt mondta: az utazási irodákra vonatkozó garanciális szabályokat lehet és kell erősíteni.

FRISSÍTÉS!

Kedden délután a Turkish Airlines járatával 194 utas érkezik haza Magyarországra a vasárnap csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasai közül, szerdán pedig három további charterjárattal mindenki hazatérhet - közölte Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője. 

(forrás: MTI / turizmusonline.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint a hazai nyilvános vécék állapota pozitívan hat a turizmusra?

Kiadónk társoldalai