hirdetés

Costa&GKI Digital: már nem sablonajándék a kávé

Néhány évtizeddel ezelőtt kevés kézenfekvőbb ajándék volt, mint egy pár zokni, egy új nyakkendő és egy csomag kávé. Mára a helyzet megváltozott, hiszen sokan otthon is baristáskodnak a családnak, ennek következtében pedig a magyar kávékedvelők mintegy fele kávét, vagy kávézással kapcsolatos eszközt ajándékoz az ünnepekre. A Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatása megmutatja, hogy hogyan választunk mi kávézáshoz köthető ajándékot. 

hirdetés

Ma már bárki lehet a család baristája, hiszen annyi kávékészítő eszköz, annyiféle kiegészítő és persze olyan széles palettája áll rendelkezésre a kávéknak, hogy nem egyszerű döntést hozni, kinek mit vegyünk, ha kávéval kapcsolatos ajándékra voksolunk.

Kávé ajándékba

Márpedig a kávé népszerű ajándék: a Costa Coffee és a GKI Digital 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 44 százaléka ajándékoz kávét vagy kávézással kapcsolatos eszközöket karácsonyra. A nők még nagyobb arányban szeretik ezt a fajta ajándékot: minden második női válaszadó ajándékoz kávét vagy ehhez szükséges kiegészítőt, eszközt. A funkcionális, ébredést segítő kávézástól a minőségi kávézás felé elmozdulás az ajándékok esetében is tetten érhető: leginkább a különleges, prémium kávé ajándékozása jellemző (19%). Emellett népszerű a hagyományos kávé (12%) és a karácsonyi ajándékszettek is (8%) átadása is.

„A kávénál nincs jobb ajándék. Különösen elegáns a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartó és kiváló minőségű terméket venni. Az Esőerdő Szövetség (RFA) által minősített kávék megbízható, az ott élőkre és dolgozókra nézve biztonságos termőhelyről származnak és ezeknél a kávéknál a környezet védelme a szállítás, valamint a feldolgozás során is fontos szempont – természetesen a Costa Coffee is ilyen” – mondta Gávris Iván, a Costa Coffee kávészakértője.

A férfiak többet költenek kávéra

A kávé hasznos ajándék, hiszen jellemzően a háztartások nagy része amúgy is költ erre minden hónapban. A Costa Coffee és a GKI Digital kutatása szerint míg a nők negyede, a férfiak mintegy harmada költ havonta 3.000 és 5.000 forint közötti összeget otthoni kávézásra. Az ennél magasabb kategóriában is többet költenek a férfiak: minden tizedik férfi 5.000 és 10.000 forint között fordít eme kedvelt tevékenységére.

A nők inkább habosítanak

Természetesen nem csak kávét, hanem a kávékészítéshez szükséges kiegészítőt is lehet ajándékba adni. Ezek nagyon megkönnyítik azok dolgát, akik családjuk baristájaként otthon is szeretnek kávékülönlegességeket készíteni. Népszerűek a különböző tejhabosítók, melyek kínálatában a legolcsóbbtól, az okosváltozatig találunk termékeket. Ezekkel valószínűleg fiatalabb korosztályba tartozó nőrokonoknak, barátnőknek lehet nagyobb örömet okozni, ugyanis ők nagyobb arányban használják ezt az eszközt a férfiaknál: minden ötödik nő issza kávéját habosított tejjel, ez az arány a huszonévesek esetében még magasabb.

Alternatív tejek és cukrok

Nem csak az ajándékra kell gondolni, hanem a hozzánk érkező vendégekre is: a kávé mellé felszolgált kiegészítők ma már korántsem csak a fehér cukorra és a tejre korlátozódnak. A nők körében a növényi alapú italok és a klasszikus fehér cukor alternatívái, különféle cukorpótlók igen népszerűek, nem árt, ha az ünnepi vendégség idejére ilyesmit is beszerzünk, ha egyébként nem élnénk ezekkel. A férfiak többsége a feketekávéra voksol, 64 százalékuk így kéri a kávét, míg a nőknek csak a 45 százaléka issza magában, kiegészítők nélkül. Cappuccinót, coffee lattét a nők több mint harmada fogyaszt akár otthon, akár kávézóban, a férfiaknak csupán a negyede él ezekkel.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol, hogy lehetne Budapest turizmusát fellendíteni?

Partnerünk