Cserkeszőlői panzió lesz az Év Szállása?

Bár még egy hónapig lehet szavazni, 5 csillagos, több száz fő befogadására alkalmas hoteleket hagyott maga mögött egy kis cserkeszőlői panzió az Év Szállása versenyében. A települések között már inkább a papírforma szerint alakul a helyzet: 2 hónapja stabilan vezet Hajdúszoboszló - a fürdőváros 2011-ben az első, 2012-ben pedig a második legnépszerűbb utazási célpont volt a magyarok körében. 

Elérkezett a hajrá az Év Szállása versenyben, eddig több mint 22 ezer szavazat érkezett a hazai településekre, illetve szálláshelyekre a Szallas.hu/evszallasa oldalon. Augusztus közepe óta az első helyen nincs változás, Hajdúszoboszló vezet, viszont erős hajrába kezdett Szeged. A Csongrád megyei település 2 hónapja még a 17. helyen szerepelt, de jelenleg már a 4. helyen áll az Év Turisztikai Települése címért küzdők mezőnyében. „Szeged előretörése jól jelzi, hogy a szavazótáborát aktivizálni képes település vagy akár szálláshely milyen látványos eredményeket érhet el viszonylag rövid idő alatt, valójában tehát még semmi sem dőlt el” – kommentálta az adatokat Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Az Év Turisztikai Települése verseny jelenlegi állása:

1. Hajdúszoboszló
2. Eger
3. Balatonmáriafürdő
4. Szeged
5. Balatonfüred
6. Siófok
7. Csesznek
8. Hévíz
9. Zalakaros
10. Gyula

Tiszta és olcsóbb szálláshelyek előnyben

A települések közötti megmérettetéssel párhuzamosan közel 7000 magyarországi szálláshely is versenyben van az Év Szálláshelye címért. Az abszolút listát jelenleg a 2010. május elsején átadott cserkeszőlői Royal Panzió vezeti. „Bár a verseny indulásának pillanatától felhívjuk vendégeink figyelmét a szavazás lehetőségére, a megmérettetés nem hozott komoly változást a hozzáállásunkban. A nyitás óta vendégeink minden rezdülésére odafigyelünk, kiemelten fontos a tisztaság és az, hogy a kategóriához képest magasabb színvonalú kiszolgálást nyújtsunk” – magyarázza az eddigi sikereket Csontos Lajos, a cserkeszőlői Royal Panzió vezetője.

A Szallas.hu egy korábbi kutatása szerint a magyarok 54 százaléka az egyszerű, tiszta és ennek megfelelően olcsóbb árkategóriába tartozó szálláshelyeket részesíti előnyben, amit az Év Szállása verseny jelenlegi állása is visszatükröz. A megmérettetés egyébként 2013. november 14-én zárul, a hivatalos eredményhirdetésre 2013. november 28-án kerül sor az Év Szállása díjátadó gálán.

Az Év Szállása verseny jelenlegi állása az egyes szálláshely kategóriákban:

TOP3 – 4-5 csillagos szállodák

1. Hotel Kapitány Sümeg
2. Két Korona Konferencia és Wellness Hotel Balatonszárszó
3. Fried Kastély Szálloda és Étterem Simontornya

TOP3 – 3 csillagos szállodák

1. Club Dobogómajor Hévíz
2. Hunguest Hotel Freya Zalakaros
3. Hotel Forrás Zalakaros

TOP3 – szállodák 3 csillag alatt vagy csillag nélkül

1. Piramis Hotel Gárdony
2. Hotel Panoráma Sopron
3. Hotel Magaspart Balatonföldvár

TOP3 – Apartman, vendégház, hostel, diákszálló

1. Erzsébet Vendégház Csesznek
2. Braun Vendégház Sárospatak
3. Vadásztanya Apartman Siófok

TOP3 – Panzió

1. Royal Panzió Cserkeszőlő
2. Korona Panzió Csokonyavisonta
3. Pelso Panzió Balatonmáriafürdő


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.