Differenciált díjrendszer az Amadeusnál  

Az Amadeus 2005. január elsejével életbe léptetett új árképzési rendszere figyelembe veszi az egyes légitársaságok eltérő kereskedelmi stratégiáját és azokat az előnyöket, amelyeket egy GDS biztosíthat a légitársaságok számára.  

2005-ben az Amadeus más-más foglalási díjat számít fel a légitársaságok számára a különböző típusú foglalások után attól függően, hogy az adott foglalás mekkora értéket jelent a légitársaság részére. Egy foglalási díj az Amadeus rendszerében 2,67 és 4,90 euró között mozoghat, miközben a 2004-ben megszokott két díjkategóriával szemben 2005-ben a foglalási kategóriák száma négyre nő. A kategóriák a következők: standard, standard standard plus, premium, premium plus, attól függően, hogy a foglalás a légitársaság elsődleges piacán történik-e, illetve a szóban forgó járat rövid vagy hosszú távra repül. Az új rendszer hatása ennél fogva eltérő lesz az egyes légitársaságokra, attól függően, hogy az adott társaságok mennyire függenek a kül-, illetve belföldi értékesítéstől. További újdonság, hogy a GDS további lehetőségeket biztosít a légitársaság olcsó árualapjának népszerűsítéséhez. David Jones, az Amadeus kereskedelmi elnökhelyettese arra hívta fel a figyelmet, hogy 2003-ban tették meg az első lépéseket az érték alapú árazási megközelítésmód felé, és lemondtak arról, hogy azonos nagyságú díjat szedjenek be mindenkitől. A modell mögött húzódó filozófiát légitársasági ügyfeleik széles köre elfogadta. Jones hozzátette, hogy a légitársaságok véleménye szerint a GDS-ek továbbra is fontos értéket képviselnek, illetve üzleti hasznot hoznak számukra bizonyos területeken. A légitársaságok szerint a GDS a leghatékonyabb módja a márka elismertetésének, és az otthoni piacokon kívül ez az egyik legjobb módszer az értékesítésre. Egy, a közelmúltban az Amadeus által végrehajtott felmérés szerint a megkérdezett légitársasági partnerek 98%-a a földrajzi elérést tartja a GDSek legfőbb előnyének. A válaszadók 69%-a szerint a GDS csatorna második legfontosabb előnye, hogy magas árrésű értékesítést tesz lehetővé, 48%-uk a komplex értékesítést emelte ki. Az Amadeus 2004-ben vezette be a Low Fare Distribution programot. 2005-től a légitársaságoknak további lehetőségük nyílik arra, hogy összes lehetséges árukat megjelenítsék az Amadeuson keresztül. Az Amadeus új Full Content Opciója 2005-ben elérhető lesz az európai, afrikai és közel-keleti légitársaságok számára is. Ezzel az eszközzel az utazási irodák számára garantáltan elérhetővé válik a részt vevő légitársaságok teljes adatbázisa, beleértve legalacsonyabb áraikat is. Ezért cserébe versenyképes foglalási díjat számít fel az Amadeus a standard kategóriában érvényes áraknak megfelelően. Megvannak a program továbbfejlesztésére vonatkozó tervek is: 2006-ban az Amadeus egy „`a la carte” árazási szerződéssel kíván kirukkolni a légi szállítók részére, amely lehetővé teszi, hogy további szolgáltatásokat is be lehessen építeni a foglalásba. Ennek segítségével a légitársaságok további szolgáltatásokat és megoldásokat, vagyis termékcsomagokat választhatnak a repülőjegy mellé saját értékesítési és marketingstratégiájuknak megfelelően. A modell kidolgozása még folyamatban van, az Amadeus jelenleg egyeztet a légitársaságokkal.

Amadeus

Az Amadeus a világ vezető globális disztribúciós rendszere (GDS) és technológiai szolgáltatója, amelynek GDS adatfeldolgozó központja több mint 64 ezer utazási irodai lokációt, illetve több mint 10 ezer légitársasági értékesítési irodát szolgál ki, összesen 330 ezer értékesítési ponton a világ 215 országában. Az 5000 főt foglalkoztató Amadeus főhadiszállása Madridban található, a 2003-as pénzügyi év végén a társaság 1,929 millió eurós bevételről és 158,4 millió eurós nettó eredményről adott számot.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?