Érkeznek Bécsbe az első vezető nélküli metrók

Az osztrák főváros épülő metróvonalán, az U5-ön közlekednek majd Bécs első vezető nélküli metrószerelvényei. A 34 új metróvonatot a Siemens osztrák leányvállalata szállíthatja 550 millió euró értékben, így a szerelvények Bécsben készülnek majd.

Várhatóan 2023-ban állnak forgalomba az osztrák főváros első vezető nélküli metrószerelvényei, amelyek a most épülő U5-ös vonalon közlekednek majd. Az új vonatok – akárcsak a budapesti M2 és M4 szerelvényei - egyterűek lesznek, akadálymentesek, klimatizáltak és be lesznek kamerázva.

Ráadásul vezetővel és anélkül is forgalomba tudnak állni, így nemcsak az új, teljesen automatizált U5-ös metróvonalon közlekedhetnek majd, hanem szükség esetén Bécs összes többi metróvonalán is – az U6-ot kivéve. 

A 34 új szerelvény legyártására a német Siemens osztrák leányvállalata kapott megbízást egy kétfordulós közbeszerzési eljárás keretében. Az 550 millió eurós megrendelés jelenleg 34 metróvonatra szól, de összesen 45 szerelvényre tartalmaz opciót.

Az összeg 70%-át a szerelvények beszerzésére, 30%-át pedig a karbantartásukra fordítják. Az új vagonok karbantartását ugyanis továbbra is a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien szakemberei végzik majd, de a gyártó megbízásából és felelősségére. 

Az első új Siemens-metrószerelvény 2020-ban gördülhet végig az osztrák főváros földalatti vonalán, igaz még csak tesztüzemmódban, vezetővel. A szerződésben foglalt 34 metróvagont 2030-ig kell leszállítania a Siemensnek, amelyek a cég bécsi üzemében készülnek majd.

Az osztrák főváros történetének egyik legnagyobb metróépítési projektje, az U2/U5 keretében 2023-ig 11 új megállót létesítenek és kilenc kilométernyi alagutat építenek. Ebből hat kilométer jut az U2-re, három pedig az U5-re.


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?