A hely, ahol a luxus nem luxus

Első ízben rendezett turisztikai és gasztronómiai bemutatót, workshopot és gálaestet az Atout France a luxus és az üzleti utaztatás témakörében Középkelet-Európában. A Best of France rendezvénynek a budapesti Hotel Boscolo adott otthont.

A találkozón, amelyen osztrák, cseh, román, bolgár és délszláv meghívottak is részt vettek, elhangzott, 2013-ban a gallok földje továbbra is a világ legnépszerűbb országa volt, ezt a címet az 1990-es évek óta nem tudta elvenni senki tőle. 2013-ban 84,7 millió külföldi látogató kereste fel Franciaországot. Régiónkat vizsgálva a legtöbb turista (367 700) Ausztriából indul hozzájuk, Csehország, Románia és Magyarország nagyjából azonos teljesítményt nyújt (270, 260, illetve 230 ezer).

A francia GDP-nek 7,3%-át adja a turizmus, és közvetlenül 1,2 millió embernek biztosít munkát. Tavaly 42,7 milliárd euró bevétele származott Franciaországnak a turizmusból.

A síturizmus is fontos szegmens, ebben a világ második desztinációja az USA után, Ausztria előtt. Az előző télen több mint 55 millió síbérletet adtak el a francia síterepek, míg az osztrákoknál 50 millió belépő fogyott.

A MICE-turizmusban is élen járnak, 5,470 rendezvény helyszíne volt az ország 2012-ben, ezek között volt 895 kiállítás és vásár, valamint 637 kongresszus. A MICE-szegmens jelentőségét érzékelteti, hogy a turisztikai bevételek 35%-a ebből származik. Az ICCA (Nemzetközi Kongresszus- és Konferenciaszervezők Szövetsége) 2013-as rangsora szerint Franciaország a 4. legnépszerűbb MICE-úti cél a világon, ahol 527 nemzetközi konferenciával, míg Párizs világelső az ott megrendezett 204 konferenciával. MICE-turizmus persze nem létezhet megfelelő létesítmények nélkül, Franciaországban erre is odafigyelnek, 120 kongresszusi központ, 2000, legalább 200 főt befogadni képes rendezvényközpont, továbbá 80 kiállítási centrum várja az üzleti turistákat. Az utóbbi évek során a szállodák minősítése terén is komoly előrelépés történt: független szervezet minősíti a hoteleket ötévente, ma már az összes szálloda 77%-a rendelkezik független besorolással.

Az ország további vonzereje a 39 UNESCO-világörökségi helyszín, a 10 kastély, kúria és tempolom, továbbá 4000 múzeum, amelyek jelentős része ideális rendezvényhelyszínként is funkcionál. A francia gasztronómia önmagában is érték, ezt 2010-ben az UNESCO világörökségi címmel ismerte el. 610 Michelin-csillagos étterem és több mint 10 ezer látogatható borospince hozza közelebb a turistákhoz a francia ízeket. Az üzletemberek persze nem vetik meg a luxust, ezen a piacon is tarol Franciaország: a világ top 75 luxusmárkát forgalmazó cége közül 10 francia, és a lista élén is ottani cég, a LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA) áll.

Az is kiderült, hogy az üzleti és luxusutazások piaca a globális gazdasági válság ellenére lendületesen fejlődik Franciaországban. A világgazdaság lassulása ellenére a luxuspiac élénk maradt világszerte, különösen a fejlődő országokban. A luxuscikkeket kereső bevásárlóturisták körében Párizs a legfőbb desztináció, különösen a kínai és amerikai vendégek számára. Így nem véletlen, hogy a Galeries Lafayette luxuscikkáruház évi 100 ezer látogatójával a második legnépszerűbb párizsi attrakciónak számít az Eiffel-torony után.

A Best of France rendezvényen a hazai utazási irodák képviselői tucatnyi francia szolgáltató képviselőivel találkozhattak, megismerhették egyebek mellett Antibes, Monaco, Courchevel, Tignes, Val Thorens újdonságait,valamint az Air France és az Air TahaitiNui szolgáltatásait, később pedig megkóstolhatták a francia gasztronómia kiválóságait a különböző pástétomoktól a sajtokon át a legjobb borokig.


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.