Gyulán találkoztak a Tourinform irodák vezetői

A Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében Gyulán rendezték meg az idei első országos Tourinform találkozót a több mint 120 Tourinform iroda vezetőinek. Az összejövetelre egy szakmai konferencia keretében került sor május 24-én. Az eseményen a résztvevőknek a prezentációkon túlmenően lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással.

A rendezvényen Katona Ilona, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. regionális marketing igazgatója, valamint Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket, majd bepillantást adtak a régióban és városukban végzett szakmai munkájukba. Ezt követően Kovács Györgyi, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. Budapest Kártya Divízió vezetője adott tájékoztatást a belföldi fókuszú Budapest-kártya bevezetéséről. A program további részében Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi igazgatója összevetette a hazai hálózat működését az turisztikai információs rendszer nemzetközi gyakorlatával, majd dr. Bocsi Andrea, a társaság Projekt Irodájának vezetője számolt be a Tourinform-hálózat aktualitásairól.

A szakmai konferencia keretében Mártonné Máthé Kinga átadta a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint a Tourinform Szövetséggel közösen gratuláltak a 2015. év díjazottjainak, az Év Tourinformátora díj aranyérmesének, Liptákné Juhász Anikónak Vásárosnaményból és ezüstérmesének, Szabó Renátának Veszprémből, továbbá az Év TDM menedzserének, Máyerné Bocska Ágnesnek Kaposvárról. A konferenciát a Tourinform Szövetség közgyűlése zárta.

A Tourinform-szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. A Tourinform irodák a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM-szervezetek finanszírozásában működnek.

Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.

Az évente több mint 1,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal forgalmat generálnak, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

A Tourinform irodák feladatai:

- turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;

- vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;

- turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;

- naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;

- kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?