A reklám főhőse az átlagos magyar utazó, aki rántott húsos zsemlét pakol a városnézésre, külföldön is magyarul próbál útbaigazítást kérni és hazaviszi a szappant a szállodai szobából.
{youtube|id=SrcDafLXLmE}
Kampánycél
A Szallas.hu jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala, de elsősorban még belföldi utazások tervezéséhez használják. Az új reklám arra hívja fel a figyelmet, hogy a portálon ma már 5 kontinens 175 országának szállásait lehet magyarul lefoglalni. A kampány előtt a Szallas.hu online ügynöksége, az Artisan Marketing viselkedésalapú felméréssel tesztelte a videó végén elhangzó üzenetet. A kutatásból az derült ki, hogy a magyarokat a külföldi foglalástól leginkább az idegen nyelvek kellő mértékű ismeretének hiánya tartja vissza. A koncepció kialakításakor fontos volt, hogy emlékezetes és megkülönböztethető legyen a márka, emellett magasabb minőséget tükrözzön a fiatalosság megőrzése mellett.
Kreatívkoncepció
A Springer & Jacoby Budapest által készített reklámfilm kreatívkoncepciója a magyar turistákra jellemző sztereotípiákra épít, így a külföldi utazás kellő iróniával, mégis szerethető módon jelenik meg benne. Annyira magyar vonatkozású szituációkat mutat be, hogy stock filmek használata szóba sem jöhetett, inkább az amatőr felvételekhez hasonló jeleneteket vettek fel, mintha csak a Szallas.hu felhasználóinak videóit vágták volna össze.
Érdekességek
A repülőgép leszállásakor tapsoló utasokat egyszerűen nem sikerült lefilmezni más országokban tartó járatokon; a többségében külföldi utasok értetlenül néztek, amikor a stáb tagjai beépített emberként tapsolni kezdtek. Végül egy Budapestre érkező, magyarokkal teli gépen sikerült rögzíteni, ahogy többen tapsolnak. A jeleneteket kategóriájának egyik legjobb kamerájával (Sony a7S) vették fel, amelyet kifejezetten mozgóképek készítésére fejlesztettek ki, a profi operatőr ugyanakkor olyan kameramozgásokat alkalmazott, amelyek hitelesen idézik fel az amatőr videók világát.
A filmforgatásról werkfotók is készültek:
Az alkotók listája |
Ügyvezető igazgató: Szigetvári József Brand manager: Borcsik Beáta
Reklámügynökség: Springer & Jacoby Budapest Kreatívigazgató: Sikos Péter, Szűcs László Art director: Lengyel Boldizsár Szövegíró: Szántó Dénes
Produkciós cég: Craft Producer: Angyal Gergő Rendező: Szirmai Márton Operatőr: Bálint Dániel Gyártásvezető: Ausztrics Andrea
Utómunka: Lamb
Vágó: Pálfalvy Réka Colorist: Nagy Eszter Packshotanimáció: Várfoki Zoltán Zene: Kalotás Csaba
Médiaügynökség: Central Médiacsoport és a 1080P Médiatervező: Dudás Anita (CM), Havasi Ági (1080P) Online tervező: Artisan |
Forrás: Kreatív Online