Magyar borfajták nevét kapnák az M6-os sokat kritizált alagútjai

Összefogna a pécsi, a tolnai, a szekszárdi és a villányi borvidék azért, hogy az M6-os autópályán épült négy alagutat a magyar borfajták népszerűsítésére használhassák. Bár az alagutak építését sokan fölösleges pénzkidobásnak gondolták, de, ha már állnak, legalább ne az ábécé egy-egy betűje szerepeljen rajtuk – vélik a borászok –, hanem a vidék legjellegzetesebb borfajtáinak neveit hirdessék.

Négy magyar borvidéken halad át az M6-os autópálya, amelyen négy alagutat is építettek. Bátaszék, Geresd, Baranya, Véménd alagút, de a bejáratukhoz csak egy-egy betűt írtak fel: A, B, C, D. Mindenütt Európában az alagutak saját nevet kapnak, amelyek az országimázs részeivé válnak.

Ausztriában és Németországban gyakori, hogy a szőlőtermesztő vidékeken az adott borfajta nevére keresztelik ezeket az építményeket. Az utazók, legyenek azok külföldiek, vagy belföldiek, észrevétlenül is megjegyzik ezeket a neveket és talán kedvet kapnak arra, hogy megkóstolják azokat.

Kihasználatlan marketinglehetőség

Az M6-os által érintett négy magyar borvidék elnökei most azt szeretnék elérni, hogy az autópályát üzemeltető társaság járuljon hozzá az átkereszteléshez és inkább a négy helyi borfajta nevét írják azokra. Az ötletadó Heimann Zoltán, a Szekszárdi borvidék Hegyközségi Tanácsa elnökeként természetesen a bikavérről keresztelné el a hozzájuk legközelebb lévő alagutat.

"Óriási lehetőség volna, hogy a magyar bornak javítsuk a marketingjét és mindenki, aki arra jár, amerre ezek az alagutak találhatóak, tudja miről nevezetes az a vidék" - mondta Heimann Zoltán a Helyi Híradónak. "Nem kell példáért messzire mennünk, mert Ausztriában az alagutak mellett a közúti hidakat is ilyen elv alapján nevezik el. Szeretnénk elérni, hogy a szóban forgó 2010 óta használatba adott útszakaszon követhessük a jó példákat. Két megye, Tolna és Baranya négy borvidékét igazságosan népszerűsíthetné ez az átkeresztelés.

A szekszárdi, a tolnai, a pécsi és a villányi borvidékek nem konkurensei egymásnak, hiszen egymásra vannak utalva. Igaz, egymás között nem hagynánk ki az ugratást. Eszerint a villányi, nem más, mint a szekszárdi borvidék déli nyúlványa. De biztos vagyok benne, hogy Bock József barátom ezt fordítva mondaná. Igazából a Pannon Borrégió létrehozásával már egyesítettük is az erőinket és bizonyos borokat ilyen felirattal hozunk forgalomba. Ennek oka, hogy a külföldi piacok nagy mennyiségi igényeit ki tudjuk elégíteni, amit külön-külön nem tudnánk maradéktalanul megtenni" – tette hozzá Heimann Zoltán.


Magyarosítani lehet az idegen borneveket

Bock József, a Villányi borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke is örül ennek a kezdeményezésnek és borásztársa tréfáját is érti. "Fontos a magyar bor marketingje, az eladhatósága. De részemről ennél többről is szó van. Minden lehetséges fórumon szeretném hirdetni a borainkat immár magyarosított névvel. A mi vidékünkön népszerű cabernet franc-nak szeretnénk végre magyar nevet adni, én ezért arra az alagútra, aminek esetleg mi adhatnánk nevet, azt írnám: Villányi Franc."

Hárs Tibor, a Pécsi borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke sajnálkozva jegyezte meg, hogy a bormarketinggel nem lehet eleget foglalkozni, de valahogy arra jut a legkevesebb idő. Érdemes lenne széles körben megismertetni a borvidékükön készülő bio borokat, mert büszkék lehetnek rá, de ezek szinte önmagukat adják el, annyira kevés hasonló van a piacon. Az elnök ezért máshonnan merítene a névadáshoz: "A pécsi borvidék jellegzetessége a kései szüretelésű cirfandli szőlőből készülő desszertbor. Szeretnénk, ha ezt kiálthatnánk világgá, hogy beépüljön a hazai és a külföldi borbarátok tudatába is. Jelenleg ugyanis azt tapasztalom, hogy le van maradva az ismertsége más fajtákétól."

Jelenleg a Pannon Borrégió ad lendületet

Schmidt Győző a Tolnai borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke. Szakmai körökben úgy tartják, hogy a Tolnai borvidék az egyik legkiterjedtebb, viszont az egyik legkevésbé ismert Magyarországon. Ezen mindenképpen változtatni szeretne a hegyvidék elnöke.

"Mi a Pannon Borrégió tagjaként tudunk abba a vérkeringésbe belekerülni, amelyiknek esélye van exportpiacokat bővíteni. Ez a régió a tolnai, a villányi, a pécsi és a szekszárdi borvidékeket foglalja össze. Természetesen ezen belül nekünk is van saját arculatunk, vannak a tájra jellemző boraink. Ezek az illatos fehér borok. Éppen ezért mi a zöld veltelini nevét írnánk ki, ha lehetőséget kapnánk rá" - mondta Schmidt Győző.

Heimann Zoltán, bírva borásztársai támogatását, azt már kiderítette, hogy nem állami kezelésűek a szóban forgó alagutak, így az országmarketingnek is beillő ötletet valószínűleg egy magántársaságnál kell majd megvalósítani.


 Magyarországra érkezik Dél-Korea vezető élelmiszeripari vállalata

Magyarországra érkezik Dél-Korea vezető élelmiszeripari vállalata 

Dél-Korea vezető élelmiszeripari vállalata, a CJ Foods, zöldmezős fejlesztés keretében készételgyártó üzemet és logisztikai központot épít Dunavarsányban.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.