Megoszt és uralkodik

A turisztikai szolgáltatók között van, aki szereti, és akadnak szép számmal, akik hallani sem akarnak róla. Ettől függetlenül él és virul a közösségi vásárlás hazai piaca.

„A turisztika megszokott marketingeszközei közé robbant be a közösségi vásárlás lehetősége Magyarországon, amelyet sokan szkeptikusan fogadtak, mára azonban egyértelművé vált, hogy a szállásadók és a szálláskeresők részéről egyaránt pozitív a hozzáállás” – véli Heller Gábor, a Bónusz Brigád egyik alapítója, aki szerint egyre több kisebb hazai szolgáltató számára jelenthet kitörési pontot ez az értékesítési csatorna.

A közösségi vásárló oldalak kínálatában a nyári szezon miatt egyre nagyobb számban jelennek meg turisztikai szolgáltatásokat nyújtó panziók, apartmanházak, szállodák, szállásközvetítők.

Míg a hazai szállodai férőhelyek kihasználtsága a Magyar Szállodaszövetség adatai szerint évről-évre csökkent (a négycsillagos hoteleket leszámítva), addig a közösségi vásárlás piaca folyamatosan nőtt, és új vásárlói rétegeket vonzott az internetre – közölte a Bónusz Brigád által szervezett sajtótájékoztatón Heller.

A szállodások között van, aki előnyben részesíti ezeket a „bónuszos-kupononos” lehetőségeket, mert így a kiemelt időszakokon kívül is emelkednek a foglalásaik. Mások azt emelik ki: a bónuszos voucherrel érkező vendégeket ugyanolyan minőségben szolgálják ki, mint a teljes árat fizetőket, így visszatérő vendégekkel gazdagodnak – teszi hozzá az alapító.

A közösségi vásárlóoldalakon értékesített vendégéjszakák egyébként szinte minden mutatóban megegyeznek a hagyományosan értékesített foglalásokkal, tehát a vendégkör összetétele és az egy főre jutó költés tekintetében sincs számottevő különbség a két értékesítési mód között – legalábbis Heller Gábor szerint, aki nem ért egyet azzal, hogy a kedvezménnyel érkező vendég nem költ többet a szálláshelyen.

Szerinte az elégedett ügyfél igenis igénybe veszi az extrákat, például a masszázst, vagy a szálloda éttermében való étkezést, és a jövőbeni visszatérése - akár teljes áron - is azon múlik: kellemes napokat töltött-e ott? Azt az aggályt sem osztja, miszerint a jövőben mindenki csak a kedvezményes ajánlatokra várna – náluk mindössze 4% a tisztán „akcióvadász” vásárlók aránya.

A Brigádon eddig 151 partner hirdetett utazási kedvezményt, amelyeknek több mint a harmada visszatérőként, újra élt a kedvezményes ajánlat lehetőségével. Az utazási szektor ajánlataiból megvásárolt bónuszok eddig összesen 500 milliós forgalmat hoztak a Brigádnak.

A legnépszerűbb ajánlatok közé tartozik 586 eladott bónusszal egy egri hétvégi pihenés, valamint a 413 eladott bónusszal büszkélkedő háromnapos Prágai utazás.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.