Német turisztikai trendek és prognózisok

Szerdán a  Németországi Szövetségi Köztársaság budapesti nagykövetségén a németországi beutaztatás tavalyi évi eredményeit, legújabb trendjeit és a Német Turisztikai Hivatal (DZT) elkövetkező négy évének marketingtémáit ismerhették meg a résztvevők.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatóságának elnöke elmondta, 2005-ben 48,2 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban a külföldi utazók, ami 6,4 százalékos növekedést jelentett 2004-hez képest. Míg a spanyol vendégek száma 20, a svjciaké 10,2, az olaszoké 8,3 százalékkal növekedett, a magyar beutazás csekély mértékben 0,6 százalékkal csökkent. Az idei első negyedévet sikerrel zárta a német beutazó turizmus: 2005 első három hónapjához viszonyítva az idei első negyedévben 5 százalékkal emelkedett a nemzetközi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma. Január-februárban a legnagyobb beutaztató piacok közül Nagy-Britannia, Olaszország, Svájc, Franciaország és Ausztria teljesített a legjobban. A DZT 2006-ban a magyar turisták számának növekedésére számít, akiknek Bajorország, Baden-Württemberg és Északrajna-Vesztfália a leggyakoribb célpontja. Egyébként Németország a negyedik helyen áll a magyarok kedvelt úti céljainak rangsorában. 2005-ben hazánk Lengyelországot, Oroszországot, a Cseh Köztársaságot követően a negyedik legjelentősebb kelet-európai beutaztató ország volt. Az idei évtől sokat vár Németország: két hét múlva indul a FIFA labdarúgó világbajnokság, előzetes kalkulációk szerint a sportesemény idén mintegy kétmilliárd euróval járul hozzá a Németországi bruttó hazai termékhez, és az elkövetkező 2 évben is érezteti majd hatását, várhatóan egymilliárd eurós növekménnyel jelenik meg a gazdaságban. A sportesemény ideje alatt a Német nagykövetség és a Goethe intézet közös kiállítást tervez. A labdarúgó világbajnokság mellett az idei évben a szervezet további marketingtémákra is hangsúlyt helyez, amelyek többek között a Vásárlás Németországban, a Mozart-év, illetve a „Németország, az automobil országa” rendezvénysorozat a járműgyártás németországi hagyományait világítja meg idegenforgalmi szemszögből.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.