hirdetés
hirdetés

Németország lett Európa elsőszámú fogadóországa

Ott is komolyan csökkent a beutazás, de Németország  a  nemzetközi  versenyben  a többiekhez képest kicsit jobban vészelte át a krízist.

hirdetés

Az előrejelzéseknek megfelelően a németországi beutazás 2020-ban erőteljes visszaesést könyvelhetett el. Ennek ellenére Németország mint fogadóország piaci részesedése nőtt a tavalyi Covid 19-járvány alatt az európai versenyben és átvette a vezető helyezést az európai utazók kedvelt desztinációinak listáján. Ezt mutatja a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásából készült IPK International European Travel Monitor felmérésének  kiértékelése. 

Ez  alapján  2020-ban  összesen  176  millió  európai  utazott  az Európai Unió területén, közülük 23,9 millióan Németországba, amely 13,6 százalékos piaci résznek felel meg, a második helyen Spanyolország végzett, a harmadik helyezett pedig Ausztria volt. Petra Hedorfer, a DZT igazgató tanácsának elnöke szerint: „A Covid 19-járvány által a külföldi utazások száma világszerte 70 százalékkal esett vissza, az európaiak külföldi utazásainak száma 66 százalékkal csökkent. A németországi beutazó turizmusban a visszaesés  64  százalékos.  Annak,  hogy  Németország  a  nemzetközi  versenyben  a többiekhez képest kicsit jobban vészelte át a krízist, különböző okai vannak: a Németország márka vonzereje továbbra is töretlen, emellett pedig megfelelő marketinggel erősítettük az úti cél márkatudatosságát. A németországi turisztikai szakma résztvevőivel szoros  együttműködésben  jó  feltételeket  alkottunk  meg  a  beutazó  turizmus  újra élesztésére.” 


Utazási trendek a korona-évben:

A  járvány  feltételei  miatt  jelentősen  megváltoztak  az  Európából  Németországba  utazók utazási szokásai. A hosszabb utazások száma 2020-ban arányaiban erősebben nőtt, mint a rövid utazások száma. Ezáltal az utazások átlagos hossza 6,3 éjszakáról 7,2-renőtt.   Az utazásonkénti kiadások viszont az Európából Németországba utazóknál 13 százalékkal 556 Euróra csökkentek. Felértékelődött az egyéni utazás szerepe is: 13,5  millió  utazással a saját autóval bonyolított utak piaci részesedése növekedett, míg a repülővel, vonattal vagy busszal történő utazások átlagon felüli visszaesést könyveltek el.  A  szállások  terén  a  hotelek  erőteljesebb  visszaeséssel  kellett, hogy szembenézzenek  (mínusz  65 százalék).  Azon  európai  utazók  száma,  akik  például  panziókban,  apartmanokban  vagy kempingekben szálltak meg, 56 százalékkal csökkent csak az előző év adataihoz képest. 

Hét millió európai utazott 2020-ban előzetes foglalás nélkül Németországba – ez a teljes utazói szám csaknem 30 százaléka . Ezáltal a spontán utazók aránya megnőtt azokéhoz képest, akik hosszabb távon előre lefoglalták utazásukat.  Az üdülési célú utazások aránya 12,7 millióval 53 százalék (az előző évben 58 százalék), az utazások 22 százaléka (5,3 millió) üzleti célt szolgált, míg 5,9 millió utazás (25 százalék, az előző évben 20 százalék) már privát célú utazás volt.

Az Európából érkező beutazás terén 5,2 millió utazással a városi desztinációk a legnagyobb volumennel  rendelkező  szegmens,  a  második  helyen  1,6  millióval  a  körutazások szegmense   végzett.   A   járvány   miatt   ezeken   a   területeken   nagyobb   visszaesés tapasztalható,  mint  a  természetorientált  üdüléseknél.    Ennek  megfelelően  a vidéki/vízparti/hegyekben történő üdülések aránya több mint hárommillió utazásra nőtt.  

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai