Németországi B2B kampánysorozat indult

A berlini ITB kiállítás vége a téli/tavaszi vásári szezon lezárását is jelenti az MT Zrt. németországi képviseletének marketingprojekt-sorozatában. Öt tartományi jelentőségű kiállítás, és számos utazásszervezői házi vásár után, az elkövetkező időszakban a B2B együttműködések kerülnek az MT Zrt. németországi munkájának fókuszába.

Idén először fordult elő, hogy az ITB-n résztvevő német utazásszervezők egyhangúlag növekedésről számoltak be, számos esetben kétszámjegyű forgalomnövekedést is prognosztizálva. Egyelőre a növekedés egyértelmű nyertese Budapest, de közös akciók keretében más régiókat és turisztikai attrakciókat is népszerűsítenek. A komplex kooperáció első lépéseként, a német DERTOUR utazásszervező és az MT Zrt németországi képviseletének meghívására egy 20 fős német utazási irodai csoport látogatott Budapestre az elmúlt hétvégén. A túra fő célja a budapesti szállás- és programajánlatok megismerése volt, természetesen a DERTOUR katalógus alapján. A résztvevők legnagyobb része most járt először Magyarországon, ami a generációváltás tényét mutatja a szervezett utazások piacán is. Ez a tendencia még nagyobb odafigyelést kíván a képviseleti munka során, hiszen Magyarország már nem egyértelmű választás sem az egyéni vendégek, sem pedig a szakemberek körében. A tanulmányút első napja után a résztvevők egybehangzó véleménye volt, hogy Budapest sokszínű turisztikai kínálata sokkal többet nyújt, mint a látogatás előtt gondolták. Számos fővárosi szálloda fogadta a vendégeket és mutatta be szállás, wellness és gasztronómiai ajánlatát. A szállodabejárásokat budapesti városnézés, dunai hajókázás, riksa kirándulás egészítette ki, a főváros egyes pontjait pedig kerékpáros és segway városnézés keretében fedezték fel a résztvevők.

A DERTOUR az egyik legnagyobb magyarországi forgalmat produkáló német utazásszervező, melynek több katalógusában (városlátogatások, kúra, wellness, Közép- és Kelet-Európa, sport, aktív) szerepel magyar ajánlat. Csak a városlátogatás katalógus alapján a DERTOUR-on keresztül Budapestre látogató német vendégek száma évi mintegy 10.000 fő, akik kb. 30.000 vendégéjszakát töltenek a budapesti szállodákban. Az utazásszervező 2013-as budapesti forgalmi adatai már az első hónapokban is rendkívül biztatóan alakulnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.