hirdetés
hirdetés

Nyílik az égbolt Tunéziában

December 11-én írja alá a Nyitott Égbolt egyezményt az Európai Unió és Tunézia, a fővárosa kivételével a többi nemzetközi reptere szabaddá válik az uniós légitársaságok előtt.

hirdetés

A 2016-os Tunéziában tartott Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) közgyűlésén is szó volt már egy egész évben működő járat elindításáról, melyben a nagy előrelépést a Nyitott Égbolt egyezmény Tunéziára történő kiterjesztése jelentheti.

A desztináció jelenleg charterjáratokkal érhető el Budapestről valamint legközelebb Bécsből és Prágából induló egész évben üzemelő járatokkal.

Ez azonban most változhat, hiszen több éves tárgyalás után december 11-én írja alá az Európai Unió és Tunézia a Nyitott Égbolt (Open Skies) egyezményt. A tunéziai közlekedési miniszter ezt egy parlamenti bizottsági meghallgatásán jelentette be, más egyebek mellett.

A fővárosi, Tunis-Carthage-reptér kivételével az ország többi légikikötője szabadon elérhetővé válik az uniós légitársaságoknak.

forrás: 123rf.com
forrás: 123rf.com

Az, hogy a megállapodás mikortól lép életbe, egyelőre nem ismert, ahogy az sem, hogy mikor indulhat be a diszkontok járatnyitási hulláma.

Mindemellett tervben van 2030-ra egy új fővárosi reptér megépítése is, mert a közlekedési miniszter közlése szerint a jelenlegi légikikötő nem bővíthető – írja Tunézia állami hírügynökségére hivatkozva az Airportál.

Ahogy mi is beszámoltunk róla, már idén márciusban közvetlen magyar légijárat megindításáról tárgyalt Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára Tunéziában.

Nem tudtuk nem megkérdezni a Wizz Airt esetleges tunéziai járatnyitási szándékukról. PR-ügynökségüktől azt a választ kaptuk, hogy a „jövőről szokás szerint nem nyilatkozunk.”

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint megoldást jelent a budapesti tömegturizmus problémára, ha a főváros kikerül az olcsó desztinációk köréből?

Kiadónk társoldalai