A borválasztás veszélyei

Saját válogatott boraiból ad egy palacknyit kárpótlásul a Borháló borkereskedés mindenkinek, aki a www.borhalo.com oldalon elmeséli, hogyan került olyan helyzetbe, hogy rosszabb bort vásárolt, mint amire számított. A Borélmény akcióban a borkereskedés 45 boltja vesz részt országszerte.

Még a rutinosabb borfogyasztók is bajban vannak néha, ha konkrét alkalomhoz kell bort venniük, esetleg olyan helyre mennek, ahol náluk is nagyobb borszakértő a vendéglátó. Az anyagilag jobban eleresztett vevők ilyenkor valamelyik „nagy névnek” tartott pincészet borai közül választanak, de a legtöbben a címkére bízzák magukat, és a szokásosnál drágább bort vesznek. „Mindkét módszer csalódáshoz vezethet, mert a szép külső rossz bort is takarhat, a boltok pedig tele vannak túlárazott borokkal” – mondja Kathona Krisztián a Borháló borszakmai igazgatója. A kényszerű kísérletezés gyakori mellényúlással jár, a csalódás pedig szárnyát szegheti a próbálkozónak, ez pedig Magyarország borászati sokszínűségét fenyegeti, hiszen a feltörekvő pincészetek nem tudnak betörni a piacra, ha nincs értő közönség.

{youtube|id=IWnIAmoEQkc}

"Ha valóban boros nemzet akarunk lenni, akkor vissza kell adni az emberek kedvét a bor megismeréséhez, és a borválasztáshoz" - vallja az országszerte 45 üzlettel rendelkező Borháló. A borkereskedés ezért azt ígéri, hogy novemberben saját, válogatott boraiból egy palacknyit ajándékba ad mindenkinek, aki elmeséli egy korábbi negatív vásárlási élményét. "Azért hirdettük meg ezt az akciót, hogy új esélyt adjunk mindenkinek egy jó borélmény megszerzésére" – mondja a Kathona Krisztián. A hálózat célja, hogy elgondolkodtassa a vásárlókat, és ráébressze őket arra, hogy nem szabad címke alapján vásárolni. Célszerűbb olyan helyen venni a bort, ahol a jó választék mellett az eladó szakszerű tanácsokkal látja el a vevőket, akiktől nem várható el, hogy minden ételhez megfelelő bort válasszanak. "A bor természetes közegében, azaz a pincészetben erre való kóstolás és a beszélgetés, miért ne őriznénk meg ezt a jó szokásunkat az üzletekben is" - kérdi az igazgató.

Az igazgató szerint az alapvetően otthoni borozgatásra szánt középkategóriás boroknál van a legtöbb probléma, vörösben 1500, fehérben pedig 1200 forint körüli palackáron finoman szólva is vegyes a felhozatal a nagy élelmiszerboltokban. „Az akció eredményeként előálló adatok talán igazolják azt a megérzésemet, hogy ezekben az árkategóriákban lehet a leginkább mellényúlni vásárláskor, pedig ilyen áron már nagyon jó borok is elérhetők, és ezt az akcióra készített válogatással be is fogjuk bizonyítani” – mondja Kathona Krisztián. Ezek a borok a Borhálóban literenként 700-1000 forintos sávban érhetők el, mert a palackozás költsége a kereskedelmen végiggyűrűzve 5-600 forintos többletként jelenik meg a bor árában.

 A piaci problémákat látva biztosak vagyunk abban, hogy nem egy 2000-2500 forint körül vásárolt borért is kárpótolni tudjuk a rosszul járt vevőket. petpalackos, vagy bag in boxos kiszerelésű borválogatásunk egy-egy tételével - mondja Kathona Krisztián. Márpedig otthoni iszogatásra, baráti beszélgetésekre, grillpartira, de még a nagy karácsonyi vendégjárásra sem flancos üvegekre, hanem jó borra van szükség. Általában igaz, hogy az alkalomra vett bor hamar, feltehetőleg pár nap alatt elfogy, ezért pedig kár az üveges, dugós kiszerelést választani, sokkal olcsóbb ugyanis a petpalackos kiszerelés, a bort a levegőtől elzáró bag in boxos kivitel pedig akár hónapokig is friss marad. A Borháló üzleteiben amúgy is mindig frissen letöltött bort talál a vevő. "Boltjainkba hetente szállítjuk hűtött autóval a borokat közvetlenül a pincészetektől, igazi sommeliernek kell tehát lenni ahhoz, hogy valaki bármilyen eltérést észrevegyen a pincei kóstoláshoz képest" - mondja az igazgató.

A Borháló csapata hozzáteszi:

A Borélmény akció célja a magyar borfogyasztási szokások, azon belül a gyakori és a vevő által is felismert borvásárlási hibák felmérése, az ennek kapcsán keletkezett rossz élmények feloldása. Ezt a célt úgy érjük el, hogy egy palacknyi bort adunk ajándékba saját válogatásunk valamelyik tételéből mindenkinek, aki leírja HOGYAN került olyan kellemetlen helyzetbe, hogy szándékainál és elvárásainál rosszabb bort vásárolt. Nem kérjük a résztvevőktől a csalódást okozó bor vagy pincészet nevét, és ha leírja akkor sem tesszük azt közzé sehol semmilyen formában, az ilyen információkat az akció folyamán saját rendszereinkből is töröljük, és semmilyen módon nem publikáljuk.

Forrás: Borháló


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.