Átadták az Év turisztikai témájú szakdolgozata címeket

A Magyar Turizmus Zrt. által életre hívott, „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” pályázatra 2012 őszén 39 szakdolgozat érkezett 12 felsőoktatási intézményből. A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes eredményhirdetésén, 2013. április 30-án két kategóriában hirdettek nyerteseket, további két pályázó pedig különdíjban részesült. A diákok a munkájukért járó elismerést ünnepélyes keretek között Dr. Nemes Andreától, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetőjétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesétől vehették át.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. 2012-ben tizenkettedik alkalommal írt ki pályázatot „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” címmel a turisztikai felsőoktatási intézmények végzős hallgatói részére. A pályázaton az akkreditált hazai felsőoktatási intézmények nappali tagozatos hallgatói, valamint az esti, levelező és posztgraduális képzésben, illetve a távoktatásban részt vevő hallgatók indulhattak államvizsgán eredményesen megvédett turisztikai témájú szakdolgozatukkal. A pályázatra egy-egy intézmény legfeljebb három értekezést nevezhetett be, amelyből legfeljebb két pályamű idegen nyelvű is lehetett.
A pályázat célja, hogy ösztönözze és továbbfejlessze a turizmus állami irányítása és a turisztikai felsőoktatási intézmények együttműködését és szakmai munkáját, amely az elmúlt években egyre sokszínűbb lett. A Magyar Turizmus Zrt. gyakornoki programjában való részvétel és a különféle csatornákon keresztül megvalósuló információcsere egyaránt azt szolgálják, hogy a felsőoktatási intézményekből kikerülő hallgatók elméleti ismereteik mellett már az egyetemeken, főiskolákon töltött idő alatt gyakorlati tapasztalatot is szerezzenek.
2012-ben 12 felsőoktatási intézmény (egyes esetekben intézményenként több kar is) juttatta el a Magyar Turizmus Zrt.-hez az általa legszínvonalasabbnak ítélt munkákat. 2011-től legfeljebb 3 szakdolgozat beküldésére volt lehetőség, így összesen 39 pályamű érkezett. A pályázatra a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi illetve Tájépítészeti Kara, a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kara, a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológia Kara, az Eszterházy Károly Főiskola Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara, az Edutus Főiskola, a Kodolányi János Főiskola, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János, illetve Művészeti, Nevelés- és Sporttudományi Kara, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara, a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi, Közgazdaságtudományi illetve Természettudományi Kara, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, valamint a Szolnoki Főiskola nevezett be szakdolgozatot. A szakdolgozatok között két angol nyelvű pályamű is található.
A beérkezett szakdolgozatokat a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztálya és a Magyar Turizmus Zrt. munkatársaiból álló széles körű szakmai zsűri értékelte. A legjobb diplomamunkákat két, az „Alapos, tudományos igényű munka”, valamint az „Újszerű témaválasztás” kategóriában jutalmazták, emellett két szakdolgozat különdíjban részesült. A nyertesek az anyagi elismerés mellett könyvjutalmat kapnak.

Alapos, tudományos igényű munka kategóriában:

I. Hess Alexandra: A Szentendrei-sziget zöldút fejlesztési lehetőségei – A sziget bekapcsolása a Duna-menti kerékpárút hálózatba
II. Kovács Otília Magdolna: A budapesti Y generáció és a Bor
III. Barcza Attila: Rekreáció határok nélkül

Újszerű témaválasztás kategóriában:

I. Orbán Ráhel: Könnyűzenei fesztiválok szervezeti folyamatának és versenyképességének elemzése – A Sziget Kulturális és Menedzser Iroda példáján keresztül
II. Istenes Noémi: Képregényturizmus
III. Horn Nikolett: Ötlettől a valóságig, avagy egy szállodai projekt előkészítésének lépései

Különdíjban részesült:

Jentetics Kinga: The Creative Aspect of Country Branding – How Music is Able to Influence the Country Image in Case of Hungary
Péter Boglárka: Szakképzés és karrierépítési lehetőségek vizsgálata a szállodaiparban régen és ma

A nyertes pályázók a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi és Tájépítészeti Kara, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kara, az Edutus Főiskola, a Nyugat-magyarországi Egyetem Művészeti, Nevelés- és Sporttudományi Kara, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara, valamint a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara hallgatói közül kerültek ki.
A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes díjkiosztóján a díjakat Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese adta át a nyerteseknek. A pályázaton részt vevő valamennyi szakdolgozat-készítő egy értékes könyvet, a Magyar Turizmus Zrt. ajándékát vihette magával.
A Magyar Turizmus Zrt. 2013. évi szakdolgozat-pályázatának részletes feltételeiről az intézményvezetők és tanszékvezetők postai úton kapnak tájékoztatást, illetve a társaság a sajtóban is értesítést ad azokról. A szakdolgozatok teljes terjedelmükben megtekinthetők a Magyar Turizmus Zrt.-nél.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.