A britek betiltották a gyorsételek reklámozását

2023-tól online egyáltalán nem, tévében pedig csak este 9 után jelenhetnének meg junk food-hirdetések.

Zöld utat kapott a brit kormány tervezete, miszerint kiterjesztik a HFSS-termékek (high fat, sugar and salt) reklámozásának tiltását az országban. Eszerint online egyáltalán nem, tévében pedig este 9-ig nem jelenhetnének meg olyan hirdetések, amelyeknek magas a zsír-, a cukor- vagy a sótartalma – írja a Marketing Week.

A tiltás alá esik minden fizetett digitális hirdetés, így a kereső- és a Facebook-hirdetések, display-hirdetések vagy éppen a szponzorált Instagram-posztok is. A Guardian pedig megjegyzi, hogy a kormány lépése komolyan felkavarhatja a gyorskaják (junk food) évi 600 milliós reklámpiacát, a médiacégeknek és a tévéknek pedig akár 200 milliós bevételkiesést is okozhat. A rádióhirdetéseket egyátalán nem érinti a döntés, az outdoorra vonatkozóan pedig nem jelentettek be további szigorításokat.

Ez nem jelenti ugyanakkor azt, hogy pl. a McDonald's innentől kezdve nem hirdethet: magát a márkát továbbra is népszerűsítheti, ahogy azon termékeiket is, amelyek nem esnek a törvény tiltása alá, ilyen például a lekvár, a méz, a cukormentes üdítők vagy éppen McNuggets is. Ezen kívül a saját csatornáikon továbbra is megjeleníthetnek bármilyen terméket (hiszen ezek nem minősülnek fizetett hirdetésnek).

A 250 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkozó vállalatok, valamint a B2B-vállalatok (akik az ellátási lánc egy köztes pontján helyezkednek el) továbbra is szabadon hirdethetnek. 

A brit hirdetők szövetségének (ISBA – Incorporated Society of British Advertisers) vezetője, Phil Smith szerint azzal mindneki egyetért, hogy közdeni kell az Egyesült Királyságot sújtó elhízás ellen, a kormányzat megkötötte a saját kezét azzal, hogy innováció helyett szabályozni akar. Szerinte a törvénytervezetnek nem lesz pozitív hatása a gyerekkori elhízást illetően, és lesöpörték az asztalról azokat a technológiai újításokon alapuló terveket, amiket az iparág ajánlott, és ami gazdasági kár nélkül érte volna el a kívánt hatást – állítja Phil Smith.

Forrás: Marketing Week / kreativ.hu


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.