Szeretné elkerülni az oltári bírságot?

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az új adatvédelmi törvénnyel kapcsolatban tartott tájékoztatót tagjai számára.

Az esemény nagy érdeklődésre tartott számot, közel 200 fő vett részt a tájékoztatón a Novotel Budapest City Hotelben. Könnyid László elnök a hallgatóságot azzal nyugtatta, hogy ne aggódjanak, ha több kérdéssel a fejükben távoznak, mint amivel érkeztek. Május 25-én lép hatályba a Magyarországon is érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet, a General Data Protection Regulation (GDPR), amelyben foglaltaknak minden olyan vállalkozásnak eleget kell tennie, amely személyes adatokat kezel és valamely uniós tagállamban nyújt szolgáltatást.

Tehát a hazánkban működő szállodák és éttermek is érintettek. Sőt, a szállodák kiemelten azok, mivel különlegesnek minősülő - pl. egészségügyi állapotra (gyógy- és wellness hotelek esetében) vallásra, etnikai hovatartozásra, szexuális orientációra vonatkozó adatokat kérnek be - ezért rájuk még szigorúbb előírások érvényesek. Az MSZÉSZ ezért azon van, hogy tagjaival, a hatóságokkal, adatvédelmi szakértőkkel és jogászokkal közösen olyan magatartási kódexet dolgozzon ki a HORECA szektorban működő vállalkozások számára, amely általános iránymutatást nyújt arról, miként foglalkozzanak a vendégadatokkal ahhoz, hogy képesek legyenek megfelelni a rendeletnek.

A kódex minden tagnak komoly segítségére lehet, de leginkább azok a kisebb házak profitálhatnak belőle, ahol nem foglalkoztatnak saját jogászt. Az egyik előadó, Dr. Gally Eszter, a gazdasági tanácsadó, PWC Magyarország munkatársa hangsúlyozta, több szempontból is megkerülhetetlen a szállodák és éttermek számára alaposan felkészülni a GDPR-ra, mivel a rendelet értelmében a hatóságok az eddigieknél jóval magasabb bírságokat szabhatnak ki  a jogsértő társaságokra, nő azok kártérítési felelőssége is, és adott esetben az adatkezelés gyakorlatától is eltilthatják a vállalkozásokat, ami a működtetés ellehetetlenüléséhez vezet. És hogy ki elől kell védeni elsősorban a vendégek adatait? Ezt megtudhatják a Turizmus és Vendég hamarosan megjelenő februári számában, amelyben részletesen olvashatnak a témáról.

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?