Szeretné elkerülni az oltári bírságot?

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az új adatvédelmi törvénnyel kapcsolatban tartott tájékoztatót tagjai számára.

Az esemény nagy érdeklődésre tartott számot, közel 200 fő vett részt a tájékoztatón a Novotel Budapest City Hotelben. Könnyid László elnök a hallgatóságot azzal nyugtatta, hogy ne aggódjanak, ha több kérdéssel a fejükben távoznak, mint amivel érkeztek. Május 25-én lép hatályba a Magyarországon is érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet, a General Data Protection Regulation (GDPR), amelyben foglaltaknak minden olyan vállalkozásnak eleget kell tennie, amely személyes adatokat kezel és valamely uniós tagállamban nyújt szolgáltatást.

Tehát a hazánkban működő szállodák és éttermek is érintettek. Sőt, a szállodák kiemelten azok, mivel különlegesnek minősülő - pl. egészségügyi állapotra (gyógy- és wellness hotelek esetében) vallásra, etnikai hovatartozásra, szexuális orientációra vonatkozó adatokat kérnek be - ezért rájuk még szigorúbb előírások érvényesek. Az MSZÉSZ ezért azon van, hogy tagjaival, a hatóságokkal, adatvédelmi szakértőkkel és jogászokkal közösen olyan magatartási kódexet dolgozzon ki a HORECA szektorban működő vállalkozások számára, amely általános iránymutatást nyújt arról, miként foglalkozzanak a vendégadatokkal ahhoz, hogy képesek legyenek megfelelni a rendeletnek.

A kódex minden tagnak komoly segítségére lehet, de leginkább azok a kisebb házak profitálhatnak belőle, ahol nem foglalkoztatnak saját jogászt. Az egyik előadó, Dr. Gally Eszter, a gazdasági tanácsadó, PWC Magyarország munkatársa hangsúlyozta, több szempontból is megkerülhetetlen a szállodák és éttermek számára alaposan felkészülni a GDPR-ra, mivel a rendelet értelmében a hatóságok az eddigieknél jóval magasabb bírságokat szabhatnak ki  a jogsértő társaságokra, nő azok kártérítési felelőssége is, és adott esetben az adatkezelés gyakorlatától is eltilthatják a vállalkozásokat, ami a működtetés ellehetetlenüléséhez vezet. És hogy ki elől kell védeni elsősorban a vendégek adatait? Ezt megtudhatják a Turizmus és Vendég hamarosan megjelenő februári számában, amelyben részletesen olvashatnak a témáról.

Forrás: Vendég & Hotel


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.