Európa pozíciót veszélyeztetik a közel-keleti légitársaságok

Aggódik az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA), hogy az agresszíven terjeszkedő közel-keleti légitársaságok miatt elveszíti légi közlekedési pozícióit.

Hogy Európa megőrizze a légi közlekedésben kivívott pozícióját, mint a világ keleti és nyugati felének összekötője, lépésre sarkallnák az Európai Uniót a legnagyobb európai légitársaságok annak érdekében. Az ügy várhatóan szóba kerül majd az AEA soron következő, pénteki ülésén. A legnagyobb európai légitársaságok közül képviselteti magát a British Airways, az Air France és a Lufthansa vezérigazgatója is - közölte a Portfolio.hu a Bloomberg cikkére hivatkozva.

Előnyben a Közel-Kelet

A közel-keleti légitársaságok több előnyt is élveznek a európai társaikkal szemben - állítják a rivális európai cégek vezetői. Egyik, hogy az elmúlt két évtizedben az USA és Európa leállította az exporthitel garanciát azon országok légitársaságai számára, ahol Boeing és Airbus repülőgépek gyártása zajlik (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Spanyolország, Egyesült Államok).

Ennek oka abban keresendő, hogy az EU és az USA között vita bontakozott ki a két repülőgépgyártónak juttatott állami támogatásokról. Eredményképpen sok európai és amerikai légitársaság számára nem elérhető az olcsó állami garancia, szemben az olyan riválisok számára, mint például a közel-keleti államok vállalatai.

További egynesúlytalanságot teremt a cikk szerint, hogy például a legnagyobb közel-keleti légitársaság, az Emirates Dubajban minimális díjakat fizet a repülőtérnek és számos olyan szociális költségtől is megmenekül, amelyektől az európai légitársaságok nem. Az Air France-KLM vezérigazgatója úgy véli, hogy ha ugyanazokhoz a kedvezményekhez hozzájuthatna, mint az Emirates Dubajban, az évente 3 milliárd euróval növelné működési eredményét - írja a Bloomberg. A költségelőnnyel pedig alacsonyabb jegyárakat tudnak garantálni a közel-keleti légitársaságok.

Veri az Emirates a Lufthansát

Az Emirates a tavalyi évben már le is körözte a Lufthansát és a világ legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát a nemzetközi járatok tekintetében, miután az elmúlt 10 évben a hatszorosára emelkedett utasforgalma. Az európai légitársaságok pedig kevésbé hatékonyan tudják megőrizni kelet-nyugati összekötő szerepüket, amikor a közel-keleti légitársaságok egyre több célállomást kínálnak, magukhoz csalogatva az utasokat.

Az Air France vezérigazgatója szerint nagyon kockázatos Európára nézve, hogy az áthaladó utasforgalom a Közel-Kelet felé tolódik el. "Európa a nemzetközi légi közlekedés középpontja és ez az a szerep, amit meg kell becsülnünk és védenünk" - nyilatkozta az Air France vezérigazgatója. (Portfolio.hu/Bloomberg)


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.