Fesztiválhangulat a reptéren is

Érezhetően több fiatal hátizsákos turista színesíti a budapesti repülőtéri mindennapokat – a hétvégén véget ért az Ozora fesztivál, tegnap pedig a mínusz 1. nappal elkezdődött Magyarország legnagyobb zenei fesztiválja, a Sziget. Az érkezők még a hátizsákjaikat várják a poggyászkiadásánál, Budapest Airport azonban már a jövő heti hazainduló tömegre készül.

Egymást érik a nyári szezonban a magyarországi fesztiválok. A többnapos programsorozatra számos külföldi vendég – mind fellépő, mind pedig fesztiválozó – érkezik, jó részük légi úton. A reptér nyári forgalma egyébként is két- háromszorosa a télinek, de a jóval nagyobb forgalom sem okoz fennakadást, legfeljebb egy kis woodstocki hangulatot kölcsönöz a repülőtérnek a fűben pihenő sok-sok hátizsákos, raszta-frizurás utas. A repülővel érkező fesztiválozók általában végig maradnak, ezért a zárás után egyszerre rohamozzák meg a repülőteret.

A legnagyobb nyári fesztivál, az idén nagykorúvá érett Sziget az utóbbi években már közel 400 ezer látogatót regisztrált, ami a budapesti repülőtérnek is több ezer extra utast jelent. A Sziget zárónapján, majd az azt követő két-három napban a fesztiválturisták szabályos pop-fesztiváli hangulatot varázsolnak a reptérre – hatalmas menetfelszerelésükkel szinte minden „szükségfekhelyet” elfoglalnak, amíg a járataikra várnak.

A repülőtér termináljaiban, valamint jó idő esetén az épületek környéki zöld felületeken ilyenkor egy talpalatnyi szabad hely sincs, a többnapos fesztiválozásban megfáradt utazók egymás hegyén-hátán szállják meg ideiglenesen a légikikötőt. A Budapest Airport készül a rohamra és külön, fesztivál-pihenő sarkokat jelölt ki mindhárom terminálépületben, ahol a szigetelők viszonylag csendben, zavartalanul tölthessék el az idejüket a járatuk indulásáig. A pihenő területek kijelölésénél kiemelt szempont volt, hogy a „normál” utasforgalmat se nagyon zavarják a reptéren alvó fesztiválozók.

„Idén igyekeztünk megfelelő egyensúlyt találni a fesztiválozó Sziget-lakó és a többi normál utas igénye között.” – mondta el Ábel András, a Budapest Airport terminál szolgáltatások vezetője. „A célunk az volt, hogy a több órát, vagy akár egy napot is a repülőtéren várakozó utasok olyan helyen töltsék el az időt, ami a többi utast nem zavarja a mozgásban, és a folyamatos reptérüzemet sem akadályozza.”

A legnagyobb tömeg hagyományosan a Sziget zárónapja utáni első két napon várható, majd fokozatosan csökken a létszám, a hét második felére pedig szinte eltűnnek a színes, hátizsákos fiatalok. A Budapest Airport az 1-es terminálon a galéria szinten különített el pihenőhelyet, a 2A és 2B terminálon pedig az érkezési szinten. A kijelölt területeket mindenhol csak erre az alaklomra tervezett táblák jelzik. A helybiztosításon túl a reptér üzemeltetője a korábbi évek tapasztalata alapján megerősített takarító szolgálattal készül, a terminálokban működő éttermek és kávézók pedig teljesen feltöltötték a készleteiket, készülve a rohamra.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?