Kiderült, melyek a magyarok kedvenc légitársaságai

Ötödik alkalommal hirdették meg a magyar légi utasok számára „Az én légitársaságom” elnevezésű felmérést, amelynek végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze. Az utasok több szempontból is értékelték a légitársaságokat, a népszerűségi sorrend eredményét február 8-án díjkiosztó ünnepségen ismertették.

Horváth Balázs, a Weco Travel ügyvezetője szerint azért értékes a felmérés, mert nem a szakma szavazza meg, így hazánkban ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja.

Online értékelhették a légitársaságokat a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon azok, akik 2016-ban repülős utazáson vettek részt. A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapján, az utasok több mint 140 különböző légifuvarozót értékeltek. Pontozták a személyzet munkáját, a fedélzeti ellátás színvonalát, a menetrendet, az ár-érték arányt és a légitársaság kommunikációját is véleményezni kellett. Az utasok nem csak pontokkal értékelhettek, de szöveges beszámoló formájában is leírhatták véleményüket, személyes élményeiket a légitársasággal és a repülőúttal kapcsolatban. A díjátadó gálán öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.

Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat „Az én légitársaságom” felmérésen.

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság a második, bronzérmes pedig a Qatar Airways-t lett.

A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, vagyis a legkedvesebb légiutas-kísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Őt követi második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines lett, akit új díjazottként is köszönthettek.

A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways légitársaság.

A repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, a légitársaság új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.

Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines lett.

A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok. Ezek alapján a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.

Bővebb információ: www.azenlegitarsasagom.hu


Lufthansa Technik Budapest – Eurowings: folytatódik a téli karbantartásra szóló együttműködés

Lufthansa Technik Budapest – Eurowings: folytatódik a téli karbantartásra szóló együttműködés 

A Lufthansa Technik átfogó báziskarbantartási támogatást nyújt az Eurowings Airbus A320-as flottájának.
Egyre növekvő utasszám Ferihegyen – indul  a 3. Terminál építése

Egyre növekvő utasszám Ferihegyen – indul a 3. Terminál építése 

A tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a 3. Terminál építésének előkészítését.
Kiwi.com: a magyarok repülési szokásai 2024-ben

Kiwi.com: a magyarok repülési szokásai 2024-ben 

Több mint 130 országba és több mint 700 városba repültek idén honfitársaink a cseh vezető utazási technológiai cég foglalási adatai alapján.
Így változott a prágai repülőtér forgalma az idén

Így változott a prágai repülőtér forgalma az idén 

A prágai repülőtér 11 hónap alatt több utast kezelt, mint 2023-ban egész évben, amikor 13,8 millió volt az utasok száma.
Turkish Airlines: járatnyitás Santiagoba

Turkish Airlines: járatnyitás Santiagoba 

A török légitársaság megnyitotta legújabb járatpárját Isztambulból Chile fővárosába.
Erős utasforgalom Ferihegyen

Erős utasforgalom Ferihegyen 

A rekordévi adatot közelíti a 11 havi utasszám a repülőtéren, csúcsokat dönt a cargo.
BKK: rövidül a 4-es, 6-os villamosok útvonala

BKK: rövidül a 4-es, 6-os villamosok útvonala 

Budán, az Irinyi József utcánál a villamosvágányok alatt megsérült egy vízcső.
Íme, az első magyar elektromos csuklós busz

Íme, az első magyar elektromos csuklós busz 

Bemutatta az első magyar gyártású elektromos meghajtású csuklós autóbuszt a Kravtex-Kühne csoport és a Volánbusz Zrt. szerdán Budapesten.
Különleges karácsonyi menü a levegőben

Különleges karácsonyi menü a levegőben 

December közepétől az Emirates járatain és várótermeiben beköszönt a karácsony, legyen szó akár szórakozásról vagy kulináris élvezetekről.
Ezek voltak 2024 legforgalmasabb légi útvonalai

Ezek voltak 2024 legforgalmasabb légi útvonalai 

2024-ben a 10 legforgalmasabb nemzetközi útvonal közül hét Ázsiában található, ami mutatja a régió folyamatos növekedését.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.