hirdetés
hirdetés

Közép- és Kelet-Európa nemzeti légitársaságává szeretnénk válni

Péntek, esős délelőtt. A bánatos időben a 31L pályára gurul ki az airberlin oneworld festésű A320-asa. A légitársaság utolsó Budapest-Berlin járata. És vége. A sokat látott airberlint lehúzta rolót, utolsó járataik indultak útnak a hétvégén. Mindeközben a ferihegyi SkyCourt lármás forgatagában Pálfi László, az ELTE történelem mesterszakos hallgatója zavartan mosolyogva egy business osztályú jegyet vesz át a LOT Budapest-New York járatára. Bár a nyereményjátékon nyert menetjegy az airberlin járatára szólt volna, az ismert okok miatt a fiatalember nem tudott volna elutazni. A helyzetet a jövő év májusától nálunk állomásoztatott Boeing Dreamlinerével közvetlenül New Yorkba és Chicagóba repülő LOT mentette meg. A jegyet a lengyel légitársaság szóvivője adta át. Adrian Kubickival, a LOT szóvivőjével a helyszínen beszélgettünk.

hirdetés

Mi szél hozta Budapestre? 

Ezúttal nem más, mint a nyereményjáték, de általában nagyon fontosnak tartom, hogy Budapesten személyesen megjelenjünk. Nem csak azért, hogy egy tevékenységét beszüntető légitársaság nyereményjátékát megmentsük, hanem hogy jelezzük, milyen fontos a magyar piac, hogy eljutassuk azt az üzenetet, hogy az USA felé nem kell többé átszállni. 

Elég a közvetlen járat az igen erős versenyhez? A Lufthansa szinte a LOT bejelentésének másnapján menetrendbe állította napi 5. frankfurti járatát.

Igen, erős a verseny. Minden, hub-ján keresztül hosszú távot repülő légitársasággal versenyzünk. Lehet, hogy nem tartozunk a világ legnagyobbjai közé, de a régió legsikeresebbje vagyunk. Sikertörténetet azonban nem lehet pusztán az alacsony üzemanyagárra alapozni. Tudjuk, hogy vannak árérzékeny utazók, de utazási döntés a termék alapján is hozható. A mi termékünknek nincs alternatívája Budapesten. Szerintem egyik másik európai légitársaság sem döntött volna úgy, hogy itt állomásoztat egy gépet, legfeljebb frekvenciát növelnek, hogy javítsák a csatlakozási lehetőségeket. De óriási kihívás, hogy megértessük a fogyasztókkal, hogy ez egy egészen más színvonalú szolgáltatás. Nem véletlen nem egy Boeing 767-es, vagy valami kisebb repül majd, hanem egy naponta látható kész termékkel állomásozunk önöknél. Hisszük, hogy megfelelő menetrenddel az üzenet eljut az emberekhez, és felteszik maguknak a kérdést: miért kéne nekem átszállni, ha közvetlenül is elrepülhetek az USA-ba?

Minden bizonnyal végeztek piackutatást, de ha megengedi, miért nem a szintén Star Alliance-tag United által uralt Chicagóba repülnek nagyobb frekvenciával? 

Természetesen felmértük a piacot. A számokat nézve New York sokkal népszerűbb. Szerintem az USA felé mindig több lesz a point-to-point utas, mint az ott átszálló. A hosszabb ottani átszállási idők, a belépési procedúrák miatt, ha például Seattle-be akarok repülni Európából, inkább keresek egy innen induló közvetlen járatot. Természetesen tárgyalásban állunk amerikai partnerekkel, hogy közös kód alatt repüljünk USA-beli járatokat.

Az eddigi foglalások alátámasztják a piackutatásaik eredményeit? 

Minden a terveknek megfelelően alakul. Itteni partnereinktől tudjuk, hogy a magyarok szeretnek későn foglalni, nagyobb felívelésre az indulás előtti 3-4 hónapban számítunk. 

Önök májustól Budapesten állomásoztatják egyik Dreamlinerüket. Mi történik, ha a hazai kereslet megnő, a madár elrepül? 

Épp további négy Dreamlinerről tárgyalunk a gyártóval és lízingcégekkel. Három már jövőre megérkezik. A hálózatunkat nem a gépek jelenlegi számára építjük, ahogy a budapesti kapacitást sem tesszük függővé a varsóitól. Sőt, örömmel helyezünk ide még egy gépet, ha újabb úti célokat terveznénk.

Újabb úti célokat? 

Mondjuk Ázsia felé...

Kína? 

Vagy Dél-Korea. New Yorkhoz hasonlóan népszerű, de inkább a beutazó forgalomban. Sokan érkeznek onnan a régióba.

Jól ismert, megállapodott márka Magyarországon a LOT? Jogosan lehet az USA-ba indulók első választása? 

Szerintem a lengyel márkákhoz tartozó magyar képzettársítások erősek. Bár lengyel légitársaság vagyunk, szeretnénk, ha magyarnak is tekintenének. Ezért mindent megteszünk. Nem véletlen toborzunk magyar személyzetet. De nem csak a Malév után a transzatlanti piacon maradt űrt akarjuk betölteni, vagy nemzeti légitársaságot pótolni. Ennél nagyobb terveink vannak: Közép Kelet-Európa nemzeti légitársaságává szeretnénk válni.

Adrian Kubicki
Adrian Kubicki

hirdetés

Címkék

LOT
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint a hazai nyilvános vécék állapota pozitívan hat a turizmusra?

Kiadónk társoldalai