Közvetlen járat Budapestről Kínába?

Újra napirenden. És ki fog rajta utazni?

Ez nem derül ki az MTI Orbán Viktor Kínában tett látogatásáról szóló tudósításból. Olyanok azoban elhangzottak, hogy "Aki a magyarokkal köt üzletet, az az Európai Unió növekedési motorjával kerül kapcsolatba", meg a "minket csúfolnak, mert Ázsiából származunk" kezdetű szólam, melyet azzal oldott föl, hogy "jókat mosolygunk azon, ami a világgazdaságban történik, hogy a sokszor gúnyként emlegetett ázsiai származásunk hirtelen milyen kapós lett a világban, mert nyilvánvaló, hogy a világgazdaság súlypontja áthelyeződik nyugatról keleti irányba".

Aztán szólt a Kína és a közép-európai országok turisztikai együttműködésének budapesti regionális központjáról szóló végleges szerződés aláírásáról, valamint a Magyarország és Kína közötti közvetlen légi járat visszaállításához. Ezen a projekten azóta dolgozik a politika és a Budapest Airport (BUD) is, amióta a Hainan Airlines egy hónappal a Malév leállását követően, ráhordó légitársaság hiján, levonult a porondról. Így joggal merül fel a kérdés, hogy egy feederek nélküli közvetlen járatot ez az ország illetve a Ferihegy vonzáskörzete el tudna-e tartani? Reptéri illetékesek bizakodók, szerintük igen. Tárgyalások folynak az ügyben, de az eredmények még váratnak magukra. Információk szerint a delegáció tagjaként a BUD-vezető Jost Lammers is Pekingbe utazott. 

A környező országok közül az évente 22 milliós forgalmat bonyolító Bécsből az Austrian Airlines (AUA) üzemeltet közvetlen járatot Pekingbe. Bécs-Schwechat az idén már nyereségessé vált Lufthansa-csoport tag AUA első számú gyűjtő-elosztó bázisa. A lengyel LOT szintén közvetlenül repül Pekingbe. A varsói Okecie repülőtérre a LOT hálózatán belül, illetve szövetségi partnerei révén számos járat hord rá utasokat. 

Ami viszont egyes ágazati szakértők szerint megtölthet akár heti 3-4 járatot, az a korábban már bejelentett Kína és a közép- és kelet-európai közti turizmust koordináló központ Budapestre helyezése, melynek megnyitásáról szól megállapodást Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár és kínai részről pedig Shao Qiwei a CNTA elnöke írta alá. A kínai turisták száma emelkedőben. A KSH adatai szerint 2013-ban a kereskedelmi szálláshelyeken a kínai vendégek száma közel 5 %-kal, az általuk elöltött vendégéjszakák száma 9 %-kal emelkedett az előző évhez képest. Ha központ révén innen indulnak közép-európai útjukra, a járat már megérheti.

A kínaiak Magyarországra utaztatásából igyekszik kivenni részét a Demján-csoport is, mely 2012 áprilisának elején 70%-os tulajdonosává vált az Atlasz World Travel Kft-nek. Az Atlasz pedig igen jó viszonyt ápol immár 12 éve Kína legnagyobb országos hálózatával rendelkező utazási irodával, a CITS, China International Travel Service-szel. „Tíz óra helyett 16-ot repültem Budapestig” - világított rá akkor Chen Lu a közvetlen járat hiányára.

Szintén szóba került a Budapest-Belgrád közötti vasútvonal kínai közreműködéssel történő modernizálására. "Gyakorlatilag egy kínaiak által épített TGV-ről beszélünk" - fogalmazott a miniszterelnök, emlékeztetve arra is, hogy a pireuszi kikötőt már kínaiak üzemeltetik, akiknek az áruszállítás lebonyolítása érdekében fontos e vasútvonal korszerűsítése.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?