„Nem tovább szeletelni akarjuk a tortát, hanem hozzátenni”

Abból is a nagyobbik típus, a 300-as landolt kedden ólomszürke ég alatt, élénk oldalszélben a ferihegyi betonon. Fedélzetén 80%-os foglaltsággal, ami már annyi utas a 364 üléses nagyvason, hogy az eddig közlekedő A330-asba, csak akkor fért volna bele, ha Michael Ryanair O'Leary egykori lázálma az álló utasokról az egész légiközlekdési ágazatban elterjed.

De szerencsére ennek híre-hamva sincs, és ha lenne is ilyen, az Emirates pont nem az a légitársaság, amelyik belemenne ekkora dőreségbe. Egyik ékes bizonyítéka ennek, hogy az öt és fél órás Dubaj-Budapest útvonalon is három osztállyal - turista, üzleti és első - repülnek; 310, 42, 12 ülés felosztásban. Ezzel heti 5096-ra nő az értékesíthető helyek száma.

Van mit eladni, de nem tűnt stresszesnek sem Thierry Aucoc, a légitársaság Európáért és Oroszországért felelős elnökhelyettese, sem pedig Horváth Gábor, a légitársaság magyarországi igazgatója. A hallgatóság megnyugtatására elmondták: 78,5%-os átlagos töltöttség mellett tavaly 150 ezer utast reptetett az Emirates Dubajba illetve azon keresztül a Dél-Kelet-Ázsia-Ausztrália vonalon. Az átszálló és továbbutazó utasok aránya 60-40% - tudtuk meg Horváth Gábortól. Ez a negyven százalék is vélhetően benne foglaltatik abba a 14 millió turistába, aki Aucoc tájékoztatása szerint tavaly a Dubajt felkereste. Horváth megtoldotta azzal, hogy a ki- és beutazók aránya 50-50%; évszakos váltásban. Télen inkább innen repül a nép kifele, nyáron meg az ellenkező irányban. Különösen népszerű a dubaji átszállás az ausztrálok és indokínai turisták körében. Számuk jelentősen megnőtt a járat egyéves fenállásának kezdete óta. A növekedésüket az is segíti, hogy az Emirates által egyre alaposabban behálózott térségben Budapesttől Bécsen és Prágán át Varsóig bárhova érkezhetnek a jellemzően közép-európai körúton résztvevő turisták. Különben is „Budapest fantasztikus belépési pont Közép-Európába” - kenegette hájjal Thierry Aucoc a hazai turizmust.

A Budapest Airportot pedig azzal vette le a lábáról, hogy légitársasága negyedévente jelentkező, belső használatra készített repülőtér-értékelésben legutóbb a Ferihegy vitte el a pálmát a világ összes, az Emirates által repült reptere közül. A reptérnek, de akár a magyar légiközlekedésnek is - mint azt Horváth Gábor kifejtette - ünnep volt a keddi nap, mert menetrend szerint ekkora gép még nem közlekedett. Nem számítjuk ide az El Al színeiben olykor nyaranta charterként feltűnő Boeing 747-400-ast - mondta érdeklődésünkre Kam Jandu, a BUD kereskedelmi igazgatója.

Ráadásul az Emirates az első, amelyik Budapestről szintén menetrend szerint első osztállyal közlekedik. Van rá igény - nyugtatott Horváth. Elárulta, hogy a korábbi háromosztályos A330-as bejelentését követően szinte azonnal megérkezett hozzájuk az útvonal első, az osztályra szóló foglalása. Hozzátette: a business class iránt olyan igénynövekedést látnak, amit a korábbi típussal már képtelenek lettek volna kielégíteni. Szintén nőtt az ún. belly cargo kapacitás; a 330-ason összesen 3 700 tonnát szállítottak Budapestről/re; a tripla hetessel ugyanez járatonként 20-22 tonna lehet, akár több mint az eddigi duplája.

Arra a kérdésünkre, hogy nem tart-e attól a légitársaság, hogy a kapacitások ilyen mértékű növelésével túlkínálat keletkezik a point-to-point és az Öböl térségébe irányuló átszálló forgalomban, mind Horváth Gábor, mind pedig Theirry Aucoc nemmel válaszolt. Mint Aucoc kifejtette: társaságuk nem a tortát kívánja tovább szeletelni, hanem hozzátenni minőségi kínálatukkal. Aucoc felhívta a figyelmet: a világ lakosságának 80%-a él 8 órán belüli útra Dubajtól. Szintén felmerült a kérdés, hogy vajon csak azokon a napokon közlekedik-e a 777-es, amikor a foglalások mértéke is indokolja? „Minden nap a 777-es repül” - felelte Horváth Gábor. 


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.