Sok milliárd dollárba kerülnek a repülésbiztonsági intézkedések

Rendkívül megszigorodtak a repülésbiztonsági intézkedések az 2001. szeptember 11-e óta eltelt tíz évben - közölte a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-vel.

Hardy Mihály elmondta: az eltérített amerikai repülőkkel elkövetett terrorakciók óta bevezetett szigorú biztonsági intézkedések dollármilliárdokba kerülnek, amit végső soron az utasok fizetnek meg a jegy árában.
Ma már egy körömollót sem lehet felvinni a fedélzetre, és ha valakinek a kézi poggyászában mondjuk egy tízcentis pengéjű kést találnak, az már a légi közlekedés veszélyeztetését jelenti, és bűncselekmények számít - közölte. Hozzátette: a kést nemcsak elkobozzák, az utas pedig nem szállhat fel a repülőgépre, hanem nagy valószínűséggel eljárás is indul ellene.
Egységes európai uniós szabály, hogy a gép fedélzetére maximum egy liternyi folyadékot, krémet, zselét lehet felvinni, de azt is csak egyenként legfeljebb egydecis csomagolásban. Ennek oka, hogy jelenleg még nem minden európai repülőtéren vannak a folyékony robbanószerek biztos felkutatására alkalmas berendezések. (Budapesten a legkorszerűbb átvilágító gépsorokat állították rendszerbe.)
Ugyanakkor az már komoly előrelépés, hogy az átvilágító berendezések anyagsűrűséget is mérnek, azaz felismerik, ha például egy csokoládénak csomagolt termék esetleg a repülés biztonságát veszélyeztetné - mondta a kommunikációs igazgató.
A laptopokat a kézipoggyászból az átvilágításhoz ki kell venni a biztonsági ellenőrzésnél – ez is egy újabb keletű európai előírás. A Liszt Ferenc repülőtér 2-es terminálján nemrég átadott a SkyCourtot már úgy építették, hogy a legkorszerűbb biztonsági berendezések is telepíthetők legyenek - jegyezte meg.
Hardy Mihály kitért arra is, hogy minden feladott poggyászt átvilágítanak. Nemzetközi előírás például, hogy ha valamelyik csomagból folyadék csöpög, akkor azonnal riasztani kell a tűzszerészeket, a katasztrófavédelmet és a rendőrséget.
A kommunikációs igazgató arról is beszélt, hogy az unióban a repülőterek köré legalább három méter magas acélkerítést kell építeni megfelelő biztonsági védelemmel. Ez mintegy 4-5 milliárd forintjába került a Budapest Airport Zrt.-nek a fejlesztések első körében, azóta ennek többszörösét költötték repülőtérvédelemre. További komoly költség, hogy éjjel-nappal fegyveresek járőröznek a repülőtér őrzött területén belül.
Komoly biztonsági szigorítás, hogy a személyzet, a pilótáktól a karbantartókig, ugyanolyan ellenőrzésen esik át, mint az utas - tette hozzá.
Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy a titkosszolgálatok nemzetközi adatbázist hoztak létre azokról az emberekről, akik veszélyt jelenthetnek a repülés biztonságára.
A repülőterek biztonságát szúrópróbaszerűen ellenőrzi a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet, az ENSZ repüléssel foglalkozó ügynöksége és az Európai Unió is. Tavaly egy időre leminősítették a budapesti repülőteret, mert olyan eszközök jutottak át a biztonsági ellenőrzésen, amelyeket ki kellett volna szűrni. Az azóta megismételt utóellenőrzéseken viszont már jó minősítést kapott a Budapest Airport biztonsági rendszere.

Forrás: MTI


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?