Török low cost repül rá a magyar piacra

Érkezik az AnadoluJet: június 2-án nyitja meg az isztambuli Sabiha Gökçen Nemzetközi Repülőtér és Budapest közötti útvonalát az AnadoluJet, a Turkish Airlines (TA) leányvállalata. Az Anadolu különben Anatólia török elnevezése, a Jet-et pedig senkinek nem kell magyarázni. A magyar piacra nyártól beköszönő légitársaság a Turkish Airlines fapados vállalkozása.

Mint ezzel kapcsolatos május 10-én - egy belvárosi nagyon trendi török helyen, a Türkiz Étteremben - tartott szakmai tájékoztatójuk alkalmával kiderült, a légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépei hetente három alkalommal repülnek majd június elejétől Budapestre és vissza, Isztambulba.

Bizakodásra okot adó számok

De mielőtt elárulták volna a török szakértők az ezzel kapcsolatos részleteket, Bogáts Balázstól, a Budapest Airport (BA) járatfejlesztési vezetőjétől hallhattunk az idei év eddigi eredményeiről, és a BA következő időszakára vonatkozó piaci kilátásáiról szóló információkat. Többek közt azt, hogy a 2019. évi kimagasló eredmények után (akkor 16,2 millió utas fordult meg a reptéren) 2021-ben ez a szám épp hogy meghaladta a 4 milliót, míg idén - pedig még a szezon elején járunk - már elérték a 3,5 milliós utasszámot, és ez reményt ad arra, hogy várhatóan elérik a 12 milliós utasszámot év végéig.

Elhangzott még, hogy a Budapest Airport 1-es és 2-es termináljáról 122 desztináció érhető el, 35 légitársaság különböző járataival, csak Törökország felé 4 úti cél felé is válthatnak jegyek az utazók. Végül azt a számos fejlesztést, beruházást ismertette a szakértő röviden, amelyek a pandémia időszakában készültek el, illetve amelyek megvalósítása a következő időszakban várható. 

Számos helyre, még Oroszország felé is

A Turkish Airlines marketing és sales szakértője, Serhat Tezgen mutatta be a jelen lévő utazási szakma képviselőjének az új low cost járatot - amely, mint kiderült, csak a hazai utazóközönségnek lesz újdonság, hiszen a Turkissh Airlines leányvállalataként már 2008 óta jelen vannak mind a belföldi, mind a külföldi desztinációk felé induló piacon. Esetükben is bizakodásra adnak okot az idei eddigi számok: már most 24 százalékos növekedést produkáltak a 2021-es év hasonló időszakához képest.

 

Mint még hallhattuk, 18 ország 28 desztinációjára indulnak járataik - többek ők azok, akik Oroszországba is indítanak járatokat mind a mai napig.

2021-ben különben számos járatnyitást könyvelhettek el, például ettől kezdve indulnak az AnadoluJet gépei Hamburg, Lyon, Szarajevo és Belgrád felé.

Praktikus tanácsokat is hallhattunk, amelyek az utasok számára mindig alapinfók. Például azt, hogy 8 kg-nyi csomagot lehet a fedélzetre vinni, mindenkinek jár alapszolgáltatásként szendvicsmenü, és a légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépei közlekednek majd júniustól kezdve az Isztambul-Budapest útvonalon.

A járatok csütörtökönként és péntekenként a délelőtti, vasárnap pedig a délutáni órákban közlekednek majd az anyacég TK-járatszámai alatt.

 

 

Forrás: Turizmus Online


2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál

2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.