Újabb fapados a ferihegyi 2-es terminálról

Budapestre született - kezdte ismertetőjét Alfons Claver, a cég kommunikációs igazgatója. Valójában Barcelona-ba, de a bázisa Velence Marco Polo repülőtéren lesz annak a spanyol alapítású légitársaságnak, mely június elsejétől Budapest-Velence között indít járatot.

Tehát nem április 25, ahogy eredetileg tervezték és nem heti két járat, hanem heti három hétfőn, szerdán és pénteken. A társaság azonban nem a Velencétől kb 50 kilométerre fekvő Treviso egykori katonai repterét adja el Velenceként, hanem a lagúnákra épült város repülőterét, Marco Polo-t. Ahova egykor a mára repüléstörténetté vált Sky Europe is repült, majd a problémái halmozódásával ők is átpártoltak az olcsóbb Treviso-ba. Velencét repülte a Malév is.

Joggal merül fel a kérdés, hogy egy teljesen új szereplő, mely alig egy hónapja debütált az európai légi piacon, hogyan fog teljesíteni ezen a többször megpróbált útvonalon. Claver ugyan a miérteket nem kereste a fapadosok és Malév velencei sikertelenségére, hanem bizakodva tekint a Volotea szereplése elé. Bizalma oka lehet, hogy a Volotea alapítói Európa negyedik legnagyobb fapadosának, a spanyol Vuelingnek is alapítói egyben. A pénzügyi hátteret egyrészt két spanyol pénzügyi alap biztosítja, másrészt az egyesült államokbeli CCMP, melynek vezetője korábban a Continental légitársaság vezérigazgatói székében ült, a pénzügyi alap pedig kiveszi részét a Jet Blue és a Continental finanszírozásából is.

Lényeges a pénzügyi háttér, de

utas is kell. A Magyarországhoz legközelebb eső olasz tartomány, Friuli–Venezia–Giulia és eggyel odébb Veneto a magyarok által leglátogatottabb részei Olaszországnak, itt „hagyjuk” a legtöbb vendégéjszakát. A tartományok azonban közvetlen légi összeköttetésben nem állnak Budapesttel. Lehet Rómán keresztül „backtrackelni” sokért, Münchenben, Bécsben átszállni és repülőtéren időzni - vázolja Claver, aki a budapesti járat kihasználtáságát átlagosan 75-80 százalék körülire becsli, de hozzáteszi: a nyári szezonban teltház lehet az amúgy tervek szerint egész évben közlekedő járaton. Olasz részről biztató Claver szerint, hogy az 5-6 milliós velencei régióban igen komoly vásárlóerő halmozódott fel. Jóllehet, a velencei utazási kedv szezonális, csúcsideje az ősz - teszi hozzá.

A légitársaság biztató jövőjének alapja lehet, hogy bázisát megnyitva a Volotea a Marco Polo „házi” légitársaságává válhat, melynek eddig Velence híján volt. Ez összességében jó hatással lehet a térség turizmusát, gazdaságára Claver szerint.

Egy szelet a tortából

Budapest-Velence azonban csak egy azon a mintegy 70 európai várost érintő 500 útvonal közül, ahol közvetlen összeköttetés nincs, át kell szállni. Az Európán belül átszállással utazók száma évi 300 millió, ebből a tortából hasítana magának a Volotea. Bár üzleti modellje alapján low-cost-ként határozza meg magát a légitársaság, de a fapdosok magasabb kategóriájába sorolja magát. Mint kiderült: úticéljaikon központi repülőterekre üzemelnek kisebb és közepes városokban, a nagy gyűjtő-elosztó reptereket elkerülik. Szintén nem kérdés az ülőhely biztosítása, a nagyobb lábférőhely.

A légitársaság 4 gépes flottájával

indulásként 18 városba repül velencei bázisáról. A flottát az Európában szokatlannak számító Boeing 717-esek alkotják. A T-vezérsíkos gép a már nem gyártott McDonell Douglas típusok Boeing általi továbbfejlesztése, újjáélesztése. A 4 egyenként 125 fős gépet hosszú távú lízingszerződés keretében üzemelteti a társaság. Tervek szerint 3 gépet forgatnak folyamatosan, a negyedik akkor áll forgalomba, amikor egy gépük kidől. Aki kevesli a gépek számát annak a Volotea üzeni: tervbe van véve a flottabővítés - forgalom függvényében. Persze korai még erről beszélni, ahogy korai előre jelezni a Budapest-Velence között utazók összetételét, illetve, hogy lesznek-e Budapestről egyéb járatok. Szintén tervezik, hasonlóan más fapadosokhoz, az üzleti utazók megcélzását, bár felár ellenében jelenleg is lehetőség van emelt szintű kiszolgálásra a fedélzeten.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?