A három éve Észtországból indult vállalkozás tavaly hárommilliónál is több fuvart bonyolított - olvasható a társaság közleményében. Befektetői között olyan gigacéget is találunk, mint a Skype. A startup hónapról hónapra 15-20%-os növekedést produkál, és rendületlenül terjeszkedik. Prága, Amszterdam, Helsinki és megannyi európai nagyváros után Budapesten is debütál a Taxify, amely úgy tartja be az úgynevezett taxisrendelet minden pontját, hogy közben technológiában és életérzésben hozza mindazt, amit az Uberben szerettek a felhasználók. A szolgáltatás eléréséhez szükséges mobilalkalmazás Android és iOS telefonokra is letölthető.
A volt uberes sofőrök egy része is örülhet a Taxify érkezésének, mert a cég azoknak a közösségi fuvarozóknak is biztosít munkát, akik időközben megszerezték a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és a taxiengedélyt. Az alacsonyabb árban azonban ne reménykedjünk: "az utasok magasabb, kötelezően előírt, fix tarifáért cserébe mindent megkapnak, amit egy hagyományos taxis szolgáltató tud adni" - olvasható a cég közleményében. Így például adott lesz a készpénzes fizetés lehetősége, és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is, mert a Taxify autókban hitelesített óra működik majd.
Nem taxistársaság, csak amennyire muszáj
A Taxify inkább tech-startup cégnek tartja magát, és nem titkoltan azokat célozza meg, akik megszerették az Ubert, és megszokták, hogy sosincs foglalt jelzés, sem fölösleges várakozás. A Taxify egyébként még azt is rögzíti a sofőrök számára, miként kell üdvözölni az autóba beszálló vendéget. Az utazást értékelhetik az utasok, a szolgáltató a megfelelő magatartás mellett a jogkövető adófizetést is előírja alvállalkozóinak.
Forrás: Turizmus Online