Egy tökéletesen induló, ámde teljes kudarcra ítélt téli pihenés igaz története

A mai napig is megnyugtató befejezést váró, a lengyel vendéglátóktól segítő megoldást remélő, pórul járt magyar turisták történetét maguk a kárt szenvedő hazai honfitársaink osztották meg velünk.

Szorítkozzunk pusztán a tényekre: adott egy összeszokott, és gyakran együtt kiránduló és utazó hazai vidám társaság, akik úgy döntöttek, ezúttal a festői szépségű Zakopanéban töltik a tavalyi év utolsó napjait, és ott köszöntik majd az új évet is.

Lefoglalták, kifizették

Ki is nézték mindehhez a meseszerű szépséggel hívogatóan gyönyörű, többféle luxusszolgáltatásokat ajánló Aparthotel Royal Resort Spa-t, amely 9-es pontszámú értékeléssel szerepel a Booking.com honlapján, és amely szállásra a magyar csapat 2021. december 29-től 2022. január 2-ig foglalt szállást a nagy nemzetközi szállásfoglaló portál oldalán. Nemcsak lefoglalták az évbúcsúztató vidám téli bulizáshoz a szállást, hanem előre, egy összegben ki is fizették a szolgáltatás teljes árát, közel kétmillió forintot. Azonban eljött a múlt év karácsonya, amely teljes egészében megváltoztatta a vidámnak és felhőtlennek induló évbúcsúztató lengyelországi utazást.

Haláleset, coviddal tűzdelve

Ugyanis az utazók közül az egyik hölgynek épp Szenteste napján meghalt az édesanyja, ezért ő úgy döntött, nem tart a csapattal, hiszen a gyász időszakában nem érezte úgy, hogy egy vidám utazáson szeretne részt venni - az éppen frissen elvesztett édesanyja gyászolása idején. A csapat egy másik tagja pedig covidfertőzés miatt karanténba került, így számára is meghiúsult a vidámra tervezett évbúcsúztató program. 

Mivel mindez még jóval az utazás előtt történt, ezért az előre a teljes költséget euróban befizető magyar társaság emailt írt annak rendje és módja szerint mind a szállásfoglaló portál, mind pedig a szállást adó zakopanei cégnek, amelyben tájékoztatták őket, hogy mi történt, arra kérve őket, hogy a bekövetkezett váratlan körülmények miatt későbbre módosítanák az utazás időpontját.

Kedvezőtlen előjelek

Azonban levelükre egyik féltől sem érkezett semmilyen visszajelzés. Újabb emailek következtek, telefonálások sora, a szálláshelyen viszont kizárólag a recepcióig jutottak, a luxusapartman tulajdonosai elérhetetlen volt számukra. Illetve annyi üzenetet kaptak tőlük, hogy mivel a Booking.com-on foglalták le a szállást - a szállásfoglaló portállal intézzék annak törlését, a szálláshelynek nem dolga ilyen esetben intézkedni.

Közben telt múlt az idő, a magyarok időközben azt a kényszerű megoldást választották, hogy maguk helyett elküldenek másokat itthonról, egy nap késedelemmel ugyan, vagyis buknak egy napot a kifizetett teljes vételárból, de legalább az egész út "nem megy a levesbe".

Eljött a nemutazás napja

Amikor azonban elérkezett a bizonyos nap, amikor a magyaroknak el kellett volna foglalniuk az előre rendezett szállást, nem indulhatott már el senki, mert az eredeti foglalás napján, december 29-én, pontban éjfélkor kaptak egy emailt az apartmanhoteltől, hogy a szállásuk immár nem elérhető. Magyarán a szállásukat - nyilván napokkal előtte - másoknak értékesítették.

A magyaroktól pedig halotti anyakönyvi kivonatot, valamint covid fertőzésről hivatalos papírokat követeltek, mondván, mindezt a halasztó körülményt nyilván csak kitalálták. A magyarok e kéréseknek különben, amint módjukba állt, eleget is tettek, azaz mindkét hivatalos igazolást elküldték a lengyelországi vendég(nem)látó feleknek.

Hol tart most a történet?

Szomorúan közöljük, hogy sajnos pont ugyanott, ahol az utazás megtervezésének és megvalósításának idején: a teljes kifizetett összeg vagy az apartmanhotel számláján pihen, vagy a szállásfoglaló portálnál rejtőzik valahol. Senki nem vállal továbbra semilyen felelősséget az ügyben, mindenki a másikra mutogat, miközben a magyarok problémájának orvoslására továbbra sem született semilyen érdemi javaslat. Azaz nincs szó a meghiúsult utazást pótló voucherről vagy más, ilyen vis maior  esetén, a covid elmúlt két éve alatt a szálláshelyek esetében abszolút rugalmasságot biztosító magatartásnak akárcsak egy fikarcnyi jelét sem mutatja egyik fél sem a kárvallott magyar csapat számára.

A magyarok perelnek, beadták kárigényüket az illetékes hatóságok részére, és jelenleg olyan zakopanei ügyvédet keresnek, aki képviselné ügyüket az adott területen. 

x x x

Az ügy kapcsán szerkesztőségünk is megkereste a kárvallottaktól kapott információk alapján az adott szálláshely tulajdonosi körét, azonban érdemben semmilyen válasz nem érkezett idáig tőlük. Ezen - az előzetes tények ismeretében - nem is nagyon csodálkozunk, viszont amint válozás történik az ügyben, tájékoztatjuk olvasóinkat is.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?