Ezek a legnépszerűbb úti célok

Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján.

A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.

A Top 10 célállomás

A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel. 

Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai

A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára. 

A jövő célállomásai

A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.

Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:

• Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
• Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
• A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
• Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.

 

Budapestre pihenni jönnek a turisták

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb - a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.

„Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak” – mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnöke. „Azok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert.”

 


Tizenegy új úti cél a Proko Travel idei kínálatában

Tizenegy új úti cél a Proko Travel idei kínálatában 

Az idén új arculattal, friss tartalommal megjelent 2025-ös katalógusuk nemcsak az úti célokat mutatja be, hanem a vállalat történetét is elmeséli.
Helsinkiben ukulele, Cipruson vízipipa – a legfurcsább rendelések, amelyeket házhoz szállítottak

Helsinkiben ukulele, Cipruson vízipipa – a legfurcsább rendelések, amelyeket házhoz szállítottak 

Budapesten egy autómosás, Tallinban éjszakai fáklyás hajótúra is vásárolható egyetlen kattintással.
 Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat

Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat 

Az ország északi része különösen sok lehetőséget rejt, melyet már gyorsvonattal el felfedezhetünk.
Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában

Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában 

Változatos hétvége várja a gyermekes családokat a Magas-Tátrában. 
A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll

A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll 

Tökéletes példa, hogy az ember milyen hatalmas akadályokat képes leküzdeni.
Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői

Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői 

Bár a postagalambok használata hírküldésre jelentősen visszaszorult a modern kommunikációs technológiák elterjedésével, azonban ma is vannak országok és helyzetek, amikor alkalmazzák őket.
Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek

Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek 

Vasárnap óta már mintegy 9 ezer ember hagyta el a szigetet, keddre további rendkívüli repülőjáratokat ütemeztek be.
Jó évet zárt a török turisztikai ágazat

Jó évet zárt a török turisztikai ágazat 

Rekordévet zárt Törökország 2024-ben: 62,2 millió látogató, 61,1 milliárd dolláros bevétel.
Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ

Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ 

A titkos átjáró eredetileg az arisztokrácia tagjai számára készült, hogy a hétköznapi polgároktól külön, de legfőképpen észrevétlenül közlekedhessenek a városban.
Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást

Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást 

Van egy különleges kávézó Tokióban, amelyet azoknak dedikáltak, akik nem szeretik halogatni az elintéznivalókat és a feladatokat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.