Mafengwo, Dianping, Tuniu - ha kínai turistákra számít, jegyezze meg ezeket a neveket!

A kínai turisták egyre gyakrabban utaznak önállóan, távolabbra merészkednek és kevesebbet költenek vásárlásra. Egy új tanulmány szerint alapvetően változnak meg a kínai turisták utazási szokásai, és ehhez érdemes alkalmazkodniuk a turisztikai szolgáltatóknak.

Míg 2015-ben a második legfontosabb utazási motiváció a vásárlás volt a kínai turisták körében, 2016-ban ez már a harmadik helyre csúszott vissza. Az is figyelemre méltó, hogy a negatív események azonnal elriasztják az adott úti céltól a kínai turistákat, bár ez a hatás csak 6-9 hónapig tart általában . A kínai kiutazó turizmus évről-évre bővül, és az idén várhatóan eléri a 150 milliót. A kínaiak utazásaik során sokat költenek, ugyanakkor utazási szokásaik gyorsan változnak.

Az Oliver Wyman kutatócég 2000 kínai állampolgárt kérdezett ki utazási szokásairól. A legfontosabb változás, hogy egyre több kínai utazó maga tervezi meg utazását. Míg 2015-ben minden hetedik utazást utazási irodák keresztül foglaltak le a kínaiak, addig 2016-ban már csak minden negyvenediket. Manapság a kínai utazók túlnyomó többsége magának szervezi meg a külföldi útját. A tervezés során az ismerősök véleményét és online információs forrásokat, fórumokat veszik figyelembe. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szolgáltatóknak legyen kínai nyelven is elérhető honlapjuk. A kutatók állítják: a TripAdvisor önmagában nem elég, olyan oldalakon is körülnéznek vélemények után a kínai utazók, mint a Mafengwo, a Dianping, a Tuniu, a Qyer és a Lvmama. Ugyanakkor a szolgáltatóknak olyan kínai aggregátoroldalakon is ott a helyük, mint a Ctrip, a Qunar és az Elong.

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb változás a kínaiak utazási szokásaiban, hogy egyre kevesebben utaznak magukban, és egyre gyakrabban megy külföldre az egész család gyerekekkel. Ez különösen jó hír a családbarát desztinációk számára. Ráadásul egy család tagjai eltérő dolgokat szeretnek vásárolni, a nők kozmetikumokat, a férfiak borokat, a gyerekek meg játékokat. A családos utazókat a legtöbb helyen szeretik, mert hosszabb ideig maradnak és a kényelem általában fontosabb számukra, mint az ár.

A kínai turisták egyre hosszabb ideig utaznak a tengerentúlra, különösen az Egyesült Államokba. Egyre fontosabb vonzerő számukra a természeti környezet és a városok, de egyre kevésbé érdeklik őket a vásárlási lehetőségek. Az angliai és franciaországi utazásaik is egyre hosszabbak. Nagy-Britannia vonzereje különösen a font árfolyamának gyengülésével nőtt meg. Franciaország neve összekapcsolódik a luxus fogalmával, ezért ott luxushotelben és butikszállodákban szállnak meg a kínai turisták, a pénzüket pedig kozmetikumokra és ékszerekre költik.

Ellentétes irányú folyamat figyelhető meg két közeli desztináció, Hongkong és Japán esetében – ahol eddig a bevásárlás volt a legfőbb utazási motiváció. Bár az utazók száma tovább nőtt, de az utak átlagos időtartama csökkent. Egyre kevésbé éri meg egy kínai turistának külföldön bevásárolni, hiszen az interneten keresztül ma már minden otthon is megrendelhető.

A teljes tanulmány ezen a linken érhető el. 


Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?