Vastag bukszával utaznak külföldre a kínaiak

Egyre többet utaznak és egyre többet költenek külföldön a kínai turisták. Az Egyesült Államokban a kínai vendégek már a második helyen szerepelnek a költés alapján, miközben a látogatószám alapján a hatodik helyen állnak.

2014-ben 2,2 millió kínai turista kereste fel az Egyesült Államokat, és több mint 23 millió dollárt költött az országban, ezzel a kanadaiak mögött a második helyen állnak. Egy kínai turista átlagosan 10,800 dollárt költött el tavaly az USA-ban.

Az Egyesült Államok Statisztikai Hivatala szerint 2014-ben 74,8 millió turista kereste fel az országot és 220,6 milliárd dollárt költött el utazása során (beleértve az odautazás költségét is). A legtöbb látogató, 23 millió fő Kanadából érkezett az USA-ba, második helyen Mexikó áll, harmadik az Egyesült Királyság.

A Turisztikai Világszervezet UNWTO szerint Kína a világ első számú turisztikai küldőországa, és a kínai turisták költik el a legtöbb pénzt is utazásaik során. 2014-ben a kínai turisták száma elérte a 116 milliót, ami 18%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

A kínai turisták 140 milliárd dollárt költöttek el külföldi útjaik során – derül ki a Kínai Turisztikai Akadémia adataiból. Az akadémia bizakodó az idei évet illetően is: 2015-ben várhatóan 135 millió külföldi utazáson vesznek részt kínai turisták. Kínai szakemberek szerint a növekvő számú középosztály és az egyszerűsödő vízumkiadás miatt nő a kínaiak utazási hajlandósága.

Egy kutatás szerint a kínai kiutazók 65%-a úgynevezett „szuperutazó”, aki magas jövedelemmel rendelkezik, akik egyre hosszabb időre utaznak el és egyre többet költenek útjaik során. A kínai „szuperutazók” átlagos tartózkodási ideje 18 napról 20 napra nőtt tavaly. Az idén ellenben lassulhat a kínai turisták amerikai áradata anyaország gazdaságának lassulása és a dollár erősödése miatt. Ugyanakkor egyre több vámmentes bolt is nyílik Kínában, így egyre több termékért már nem kell külföldre utazniuk.

Forrás: China Daily


Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.