Az Euromonitor készített egy összeállítást az idei év legfontosabb várható globális fogyasztói trendjeiről, mi pedig most szépen meg is osztjuk ezeket az olvasókkal.
1. Az érdeklődés és a megszerzés közötti idő lerövidülése. A szerző úgy látja, hogy miközben a fogyasztók azonnal meg is akarják vásárolni a reklámok- ban látott terméket, a márkák egyre inkább segédkeznek nekik ebben, nehogy a fogyasztónak le kelljen mennie a boltba – mert időközben másra is szemet vethet.
2. Jobban enni, mint négy éve. Elhízásról szóló horrorisztikus történetek és statisztikák tartják rettegésben a joghurt- meghajtású (copyright Válogatáskazi tumblr) embereket, akik idén még többet lesznek hajlandóak jobb minőségű vagy egyenesen bioélelmiszereket vásárolni. Élelemfogyasztói szempontból ez nem a sertészsír éve lesz.
3. Ökoaggodalmak és társadalmi tudatosság. Egyre több fogyasztó keresi azokat a márkákat, amelyeknek olyan üzleti modelljük vagy termékük van, amelyeket a környezettudatossággal, a társadalmi felelősségvállalással és a fenntartható fejlődéssel tudnak összekapcsolni.
4. Család, közösség. Itt elsősorban nem arról van szó, hogy a család és a közösség fontosabbá vált, hanem arról, hogy egyre többen választanak maguknak otthoni és közösségi szórakozást. Például egyre többen rendelnek maguknak otthonra sztárséfet vagy zenekart, DJ-t. Az Euromonitor szerint ráadásul globálisan megint egyre több a multigenerációs család, amelyben unokák, szülők, nagyszülők együtt élnek, mert a háztartás költségein így próbálnak spórolni.
5. Munka/szabadidő konfliktus. A stressz tovább nő 2014-ben, a mobileszközök miatt pedig majdnem megszűnik az otthon/munkahely, szabadidő/munkaidő közötti vonal. Az Euromonitor szerint egyre többen mondanak le a karrierlehetőségről a stresszmentesebb élet reményében.
6. Luxus. Az Euromonitor szerint a luxus iránti igény idén sem lankad, ugyanakkor kevesebb pénzt adnának az emberek ugyanazért a minőségért, mint eddig.
7. Vox populi. Az emberek a digitális technológiáknak köszönhetően azonnal mindenre reagálnak, mindent szétszednek, kritizálnak. A márkák számára a fogyasztói lojalitás fenntartása lesz az egyik legnagyobb kihívás idén.
8. Tárcaérzékenység. Nincs mit szépíteni, világszerte egyre több a szegény vagy elszegényedő ember, aki tudatosan keresi a leárazásokat, a kiárusításokat, bónuszokat, megtakarításokat – és aki sokszor hitelből teszi ezt meg.
9. Van rá alkalmazás. Egyre több vállalat készít olyan mobilalkalmazásokat, amelyek nem elsősorban a vásárlást könnyítik meg, hanem olyan normális tevékeny- séget támogatnak applikációval, mint a távirányítás, távfelügyelet, virtuális lakáskulcs, otthoni energiaszámolás, bevásárlólista-készítés.
10. Az Instagram már nem lesz menő. Az Euromonitor úgy látja, hogy idén sokaknak elegük lesz az Instagramból, a Vine-ból és az összes olyan applikációból, amely a valóságot „megszépíti”, hamissá, mesterkéltté teszi. Úgy vélik, hogy egyre több olyan fogyasztói mozgalom van (például a noflteresek), amely csak a hitelességet tartja elfogadhatónak, legyen az bármennyire béna, esendő vagy véletlen.
Forrás: Kreatív Online